Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAE-23-119ORGANİK ÜRÜNLERE YÖNELİK TÜKETİCİ DAVRANIŞLARISeçmeli110
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; dersi alan öğrencilerin, organik tarım ürünleri ile tüketici davranışı ilişkisini anlamaları; tüketici davranışı ile ilgili temel kavramları, tüketicilerin satın alma davranışlarının çeşitli faktörlere bağlı olarak nasıl değiştiğini, tüketicinin satın alma öncesi, satın alma anı ve satın alma sonrası karar sürecini öğrenmeleri, tüketicilerin satın alma sürecindeki davranışlarının arka planını kavramalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ayça Nur ŞAHİN DEMİREL
Öğrenme Çıktıları
1Organik tarımın yaygınlaşmasına yönelik çalışmaların tüketici boyutunda aktif görev alabilme
2Organik tarım uygulamalarının yaygınlaşmasında tüketici davranışlarının önemini ve organik tarım ile tüketici davranışı ilişkisini kavrama
3Tüketici davranışlarının arka planı hakkında teorik bilgi sahibi olma
4Organik tarım alanında çalışan firmalar için tüketicilerin satın alma davranışlarına yönelik pazarlama stratejileri ve fikirleri geliştirebilme
5Organik tarım konusunda yapılan tüketici davranışı çalışmalarını anlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Tüketici Davranışı kapsamı, özellikleri, tüketici davranışlarının diğer bilim dalları ile ilişkisi, Motivasyon ve algılama, Öğrenme ve hafıza, Tutum ve tutumların ölçülmesi, kişilik, benlik ve tüketici davranışları, Değerler, yaşam tarzı, inanç, kültür, danışma grupları, aile, sosyal sınıflar, demografik faktörler ve tüketici davranışları, Değerler, yaşam tarzı, inanç, kültür, danışma grupları, aile, sosyal sınıflar, demografik faktörler ve tüketici davranışları, Tüketici davranış modelleri, Tüketici satın alma süreci: Satın alma öncesi tüketici davranışları, Tüketici davranış modelleri, Tüketici satın alma süreci: Satın alma sonrası tüketici davranışları, Organik tarım ve tüketici satın alma davranışı arasındaki ilişki ve etkileşim, Organik tarım; Organik ürün ve tüketici davranışı: Türkiye’de ve diğer ülkelerde tüketicilerin organik ürün satın alma davranışları, Organik ürün ve tüketici davranışı: Türkiye’de ve diğer ülkelerde tüketicilerin organik ürün satın alma davranışları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği ve uygulanması konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi ve tüketici davranışına giriş, tüketici davranışı kavramı
2Tüketici Davranışı kapsamı, özellikleri, tüketici davranışlarının diğer bilim dalları ile ilişkisi
3Motivasyon ve algılama
4Öğrenme ve hafıza
5Tutum ve tutumların ölçülmesi, kişilik, benlik ve tüketici davranışları
6Değerler, yaşam tarzı, inanç, kültür, danışma grupları, aile, sosyal sınıflar, demografik faktörler ve tüketici davranışları
7Değerler, yaşam tarzı, inanç, kültür, danışma grupları, aile, sosyal sınıflar, demografik faktörler ve tüketici davranışları
8Ara Sınav
9Tüketici davranış modelleri, Tüketici satın alma süreci: Satın alma öncesi tüketici davranışları
10Tüketici davranış modelleri, Tüketici satın alma süreci: Satın alma anı tüketici davranışları
11Tüketici davranış modelleri, Tüketici satın alma süreci: Satın alma sonrası tüketici davranışları
12Organik tarım ve tüketici satın alma davranışı arasındaki ilişki ve etkileşim
13Organik tarım ürünleri ve tüketici satın alma davranışı arasındaki ilişki ve etkileşim
14Organik tarım; Organik ürün ve tüketici davranışı: Türkiye’de ve diğer ülkelerde tüketicilerin organik ürün satın alma davranışları
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Bilge, F.A., Göksu, N., 2010, Tüketici Davranışları, Gazi Yayınevi, Ankara, 202 s. • Bond, C.A., D. Thilmany, and J. Kelling-Bond, 2008. Understanding consumer interest in product and process based attributes for fresh produce. Agribusiness 24, 231-252. • Çelik, S., 2013, Kimler, neden organik gıda satın alıyor? Bir alan araştırması. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (30): 93-108. • Şahin, A. N., 2019, İzmir ve İstanbul’da Organik Pazarların Mevcut Durumu ve En Fazla Tercih Edilebilir Organik Pazar Tasarımının Geliştirilmesi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 132 s. • Solomon, M.R., 2009, Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, New Jersey: Pearson Education
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Ev Ödevi144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)9
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr