Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL-23-101 | DİJİTAL MARKA YÖNETİMİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere dijital marka yönetiminin temel ilkelerini öğreterek dijital marka ve marka yönetimi literatürüne katkıda bulunmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ahmet TAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dijital markanın konumlandırılmasını, stratejilerini tanımak | 2 | Dijital markanın tüketici üzerindeki sosyal - psikolojik etkilerini tartışmak | 3 | Etkili marka ve dijital medya tasarımına ilişkin bilgi ve beceriyi göstermek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dijital marka olmak, öncelikle klasik pazarlama modellerinden kurtulmayı ve günümüzün sosyolojik gerçeklerini anlamayı gerektiriyor. Bu bölümden sonra bütüncül bir süreç yönetimi ve online aksiyon almak önemli hale geliyor. Online aksiyon alırken markaların proaktifliği değer kazanmaya ve fark yaratmaya başlıyor. Dijital dünyadan etkilenmemek ve tüm dijital süreçlerde yer almak gerektiği de bilinmelidir. Unutulmamalıdır ki her markanın gerçekleri aynı değildir. Bu nedenle markanın gerçekleriyle uyumlu alanlarda dijitalleşmenin sağlanması birinci öncelik olmalıdır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel Olarak Marka | | | 2 | Genel Olarak Dijitalleşme | | | 3 | Ürün ve Ürün Kararları | | | 4 | Dijital Marka Kişiliği | | | 5 | Dijital Marka Kimliği | | | 6 | Dijital Marka Değeri | | | 7 | Dijital Marka Bağımlılığı | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Dijital Marka Bilinirliği | | | 10 | Dijital Marka Dernekleri/Algılanan Kalite ve Marka | | | 11 | Perakendeci Markası | | | 12 | Türkiye'nin Markaları | | | 13 | Dünya Markaları | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mehmet Baş, Marka Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2015
Uğur Batı, Marka Yönetimi, Alfa Yayınları, 2015
Michael Port, Marka Olmak İstiyorum, New York Times Yayınları, 2017 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 4 | 5 | 20 |
Makale Kritik Etme | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 7 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 7 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|