Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL-23-101DİJİTAL MARKA YÖNETİMİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere dijital marka yönetiminin temel ilkelerini öğreterek dijital marka ve marka yönetimi literatürüne katkıda bulunmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ahmet TAN
Öğrenme Çıktıları
1Dijital markanın konumlandırılmasını, stratejilerini tanımak
2Dijital markanın tüketici üzerindeki sosyal - psikolojik etkilerini tartışmak
3Etkili marka ve dijital medya tasarımına ilişkin bilgi ve beceriyi göstermek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dijital marka olmak, öncelikle klasik pazarlama modellerinden kurtulmayı ve günümüzün sosyolojik gerçeklerini anlamayı gerektiriyor. Bu bölümden sonra bütüncül bir süreç yönetimi ve online aksiyon almak önemli hale geliyor. Online aksiyon alırken markaların proaktifliği değer kazanmaya ve fark yaratmaya başlıyor. Dijital dünyadan etkilenmemek ve tüm dijital süreçlerde yer almak gerektiği de bilinmelidir. Unutulmamalıdır ki her markanın gerçekleri aynı değildir. Bu nedenle markanın gerçekleriyle uyumlu alanlarda dijitalleşmenin sağlanması birinci öncelik olmalıdır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Genel Olarak Marka
2Genel Olarak Dijitalleşme
3Ürün ve Ürün Kararları
4Dijital Marka Kişiliği
5Dijital Marka Kimliği
6Dijital Marka Değeri
7Dijital Marka Bağımlılığı
8Arasınav
9Dijital Marka Bilinirliği
10Dijital Marka Dernekleri/Algılanan Kalite ve Marka
11Perakendeci Markası
12Türkiye'nin Markaları
13Dünya Markaları
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mehmet Baş, Marka Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2015 Uğur Batı, Marka Yönetimi, Alfa Yayınları, 2015 Michael Port, Marka Olmak İstiyorum, New York Times Yayınları, 2017
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik4520
Makale Kritik Etme6318
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8756
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10770
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)166
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14454333334433
ÖÇ24554333355434
ÖÇ34454334335434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr