Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL-23-132SİYASAL REKLAMCILIKSeçmeli136
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Siyasi partilerin, siyasetle uğraşmak isteyenlerin, siyaset bilimi üzerine akademik çalışma yapmak isteyenlerin ihtiyaç duyabilecekleri temel siyasi reklamcılık bilgilerini öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ahmet TAN
Öğrenme Çıktıları
1Reklam ve siyasal reklam farkını açıklayabilme
2Siyasal kampanya ve siyasal reklam farkını açıklayabilme
3Siyasal reklamın etkisini ölçebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Halkla ilişkiler, reklam, kişilerarası iletişim başta olmak üzere seçim kampanyalarında kullanılan iletişim yöntemleri bu ders kapsamında detaylı şekilde ele alınacak, iletişimin siyaset ortamında nasıl şekillendiği ortaya konulacaktır. Reklamcılık çoğunlukla ürün ve hizmetlerin tanıtımında kullanılan bir olgu olarak anlatılmakta, siyaset arenasında oynadığı rol geri planda kalmaktadır. Ders kapsamında siyasal reklamcılık öne çıkartılacak, seçmen tercihi üzerindeki etkisine vurgu yapılacak ve ülkemizde çeşitli yerel ve genel seçimlerde uygulanan etkili siyasal reklam kampanya örnekli detaylı şekilde ele alınacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Reklamcılık
2Siyasi Reklam Konsepti
3Siyasal Reklamların Tarihsel Gelişimi-I
4Siyasal Reklamların Tarihsel Gelişimi-II
5Siyasi Reklamların Etkileri
6Siyasi Reklam Türleri
7Siyasi Reklam ve İmaj Oluşturma
8Arasınav
9Siyasi Reklamlarda Kullanılan Araç ve Yöntemler
10Siyasal Reklam Uygulamaları-I
11Siyasal Reklam Uygulamaları-II
12Siyasal Reklam Uygulamaları-III
13Siyasal Reklam Uygulamaları-IV
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Onur Bekiroğlu, Enes Bal, Siyasal Reklamcılık, Literatürk Academia, 2014 Doç. Dr. Ahmet TAN, Siyasal Pazarlama ve Demokrasi, Detay Yayıncılık, 2017 Prof. Dr. Ömer ÇAHA, E, GUIDA, Türkiye'de Seçim Kampanyaları, ORION Yayınları, 2011
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik5315
Soru-Yanıt236
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7749
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10770
Okuma6424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)166
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ13445333344334
ÖÇ24445333334344
ÖÇ34554533335345
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr