Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL-23-116 | İŞLETMELERDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İnovasyonun itici gücü haline gelen sürdürülebilirliğin işletmelerdeki iş yapma tarzlarını nasıl dönüştürdüğünü göstermek ve sürdürülebilirlik bilincini yerleştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ayaz Yusuf ALTIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sürdürülebilirlik bilincinin yerleşmesi | 2 | yenilik ve sürdürülebilirlik ilişkisinin belirlenmesi | 3 | Sürdürülebilir işletmecilik anlayışını kazanmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Sürdürülebilirliğin tanımı ve boyutları, sürdürülebilir işletmelerin özellikleri, sürdürülebilir kalkınma ve liderlik, çevreci davranış, çevreci inovasyonlar, sürdürülebilir insan kaynakları yönetimi, sürdürülebilir tüketim, sürdürülebilirlik ve teknolojik inovasyon, sürdürülebilirlik perspektifinden etik, sivil toplum kuruluşları ve sürdürülebilirlik, sürdürülebilir tedarik yönetimi, |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sürdürülebilirliğin tanımı ve boyutları | | | 2 | sürdürülebilir işletmelerin özellikleri | | | 3 | sürdürülebilir kalkınma ve liderlik | | | 4 | işletmelerde çevreci davranış | | | 5 | çevreci inovasyonlar | | | 6 | sürdürülebilir insan kaynakları yönetimi | | | 7 | sürdürülebilir tüketim | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | sürdürülebilirlik ve teknolojik inovasyon | | | 10 | sürdürülebilirlik perspektifinden etik | | | 11 | sivil toplum kuruluşları ve sürdürülebilirlik | | | 12 | Sürdürülebilir tedarik yönetimi | | | 13 | Makale Tartışması | | | 14 | Makale Tartışması | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aksoy Hazır, Ç. (2019). Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilirlik Performansının Ölçümü
Türkmen Kitabevi: İstanbul |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Tartışma | 2 | 20 | Okuma | 2 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 2 | 6 | 12 |
Okuma | 2 | 80 | 160 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|