Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL-23-107İLERİ GİRŞİMCİLİK VE İNOVASYONSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Ders boyunca öğrenciler; inovatif iş yapılarını öğrenecekler; Girişimci bir firmanın içinden geçtiği süreçleri anlayacaklar; iş yaşamında ki yeni trendleri tartışacaklar ve inovasyon açısından potansiyelini değerlendirecekler; İş planının temellerini öğrenecekler; Kendileri bir iş planı geliştirecekler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ercan İNCE
Öğrenme Çıktıları
1Girişimciliği anlayabilmek
2İş planı kurmayı öğrenmek
3İş planını kurarken önemli olan kriterleri sayabilmek
4Inovasyonu ve inovasyon biçimlerini kavrayabilmek
5Yenilikçi teknolojileri ve bunların medya sektörüne olan etkilerini anlamak
6Kullanıcıların girişimcilikteki yerini anlayabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders öğrencilere şirketleri dijital bir dönüşümden geçirmek konusunda yardımcı olurken, dijital ortamda kendi işlerini kurmayı ve yürütmeyi öğretmeyi amaçlar. Öğrencilerden final projesi olarak kendi iş planlarını hazırlamaları beklenmektedir. Sınıf içi çalışmanın temel unsurları gerçek hayat örnekleri ve sınıf içi yapılan tartışmalardır. Ders esnasında paylaşılan bilgiden amaçlanan öğrencileri dijital medya/web ve teknolojiye yaklaştırmak misafir konuşmacıların katılımıyla endüstriye yakınlaşmalarını sağlamaktır. Öğrencilerden sömestr sonunda dijital dönüşümün ana unsurlarını anlamaları beklenmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Girişimcilik Kavramı ve Ortaya Çıkışı
2Girişimcilikte Başarı Faktörleri Başarısızlık Nedenleri
3İşletmelerin Kuruluş Süreci
4İşletmelerin Türleri ve Sınıflandırılması
5İşletmenin Amaçları ve Temel Fonksiyonları
6KOBİ'ler ve KOBİ'lerin Ortak Özellikleri
7KOBİ'lerin Ekonomik ve Sosyal Sisteme Katkıları, Avantajları ve Dezavantajları
8ARA SINAV
9Küçük İşletmeler
10Küçük İşletmelere Destek Sağlayan Kuruluşlar
11KOSGEB Destekleri
12Küçük İşletmelerin Sorunları ve Çözüm Yolları
13AB Hibe Projeleri
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Art of the Start 2.0 – Guy Kawasaki The Lean Start Up – Eric Ries Business Model Canvas – Alexander Osterwalder Media Innovations – A multidisciplinary of Change Tanja Storsul&Arne H.Krumsvik
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik224
Makale Kritik Etme6212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8864
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11888
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14544445555454
ÖÇ25555555444444
ÖÇ35444444444444
ÖÇ45555555555555
ÖÇ55555555555555
ÖÇ64444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr