Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL-23-107 | İLERİ GİRŞİMCİLİK VE İNOVASYON | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders boyunca öğrenciler;
inovatif iş yapılarını öğrenecekler;
Girişimci bir firmanın içinden geçtiği süreçleri anlayacaklar;
iş yaşamında ki yeni trendleri tartışacaklar ve inovasyon
açısından potansiyelini değerlendirecekler;
İş planının temellerini öğrenecekler;
Kendileri bir iş planı geliştirecekler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ercan İNCE |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Girişimciliği anlayabilmek | 2 | İş planı kurmayı öğrenmek | 3 | İş planını kurarken önemli olan kriterleri sayabilmek | 4 | Inovasyonu ve inovasyon biçimlerini kavrayabilmek | 5 | Yenilikçi teknolojileri ve bunların medya sektörüne olan etkilerini anlamak | 6 | Kullanıcıların girişimcilikteki yerini anlayabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders öğrencilere şirketleri dijital bir dönüşümden geçirmek konusunda yardımcı olurken, dijital ortamda kendi işlerini kurmayı ve yürütmeyi öğretmeyi amaçlar. Öğrencilerden final projesi olarak kendi iş planlarını hazırlamaları beklenmektedir. Sınıf içi çalışmanın temel unsurları gerçek hayat örnekleri ve sınıf içi yapılan tartışmalardır. Ders esnasında paylaşılan bilgiden amaçlanan öğrencileri dijital medya/web ve teknolojiye yaklaştırmak misafir konuşmacıların katılımıyla endüstriye yakınlaşmalarını sağlamaktır. Öğrencilerden sömestr sonunda dijital dönüşümün ana unsurlarını anlamaları beklenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Girişimcilik Kavramı ve Ortaya Çıkışı | | | 2 | Girişimcilikte Başarı Faktörleri Başarısızlık Nedenleri | | | 3 | İşletmelerin Kuruluş Süreci | | | 4 | İşletmelerin Türleri ve Sınıflandırılması | | | 5 | İşletmenin Amaçları ve Temel Fonksiyonları | | | 6 | KOBİ'ler ve KOBİ'lerin Ortak Özellikleri | | | 7 | KOBİ'lerin Ekonomik ve Sosyal Sisteme Katkıları, Avantajları ve Dezavantajları | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Küçük İşletmeler | | | 10 | Küçük İşletmelere Destek Sağlayan Kuruluşlar | | | 11 | KOSGEB Destekleri | | | 12 | Küçük İşletmelerin Sorunları ve Çözüm Yolları | | | 13 | AB Hibe Projeleri | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Art of the Start 2.0 – Guy Kawasaki
The Lean Start Up – Eric Ries
Business Model Canvas – Alexander Osterwalder
Media Innovations – A multidisciplinary of Change Tanja Storsul&Arne H.Krumsvik |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 8 | 64 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 11 | 8 | 88 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|