Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞL-23-100 | DİJİTAL FİNANS | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Fintech, teknoloji yardımıyla finansal hizmetleri daha kullanıcı dostu hale getirmek ve tüketicilerin finansal hizmetlere yeni yollarla erişimini sağlamak amacıyla kullanılmaktadır. Dolayısıyla bu dersin amacı, teknoloji ve finans ile ilgili konuları ve özellikle uygulamada görülen sorunları tartışabilecek ve çözüm önerilerinde bulunabilecek öğrenciler yetiştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Duygu ARSLANTÜRK ÇÖLLÜ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | • Fintech ve dijitalleşme kavramlarını öğrenir | 2 | • Alanındaki finansal yenilikleri izleyebilir | 3 | • Bilgilerini analitik ve sistematik olarak analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir | 4 | • Alanındaki çalışmalara özgün katkı sağlayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğrencilerin; teknolojik gelişmeler ve finansal piyasaları, digital dönüşümün bankacılık sektöründeki etkilerini, digital dönüşümün bankacılık sektöründeki etkilerini, digital parayı ve Fintech kavramını açıklayabilme yeteneğinin geliştirilmei hedeflenmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Teknolojik Gelişmeler ve Finansal Piyasalar | | | 2 | Digital Dönüşüm ve Bankacılık | | | 3 | Sigortacılık Sektörü ve Teknoloji | | | 4 | Dijitalleşme ve Diğer Finansal Kurumlar | | | 5 | Digital Para | | | 6 | Digital Finansal Okuryazarlık | | | 7 | Büyük Veri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Büyük Verinin ve Finansal Piyasalar Üzerindeki Etkileri | | | 10 | Fintech Kavramı | | | 11 | Fintechlerin Finansal Piyasalara Etkisi | | | 12 | Dünya’da Fintech | | | 13 | Türkiye’de Fintech | | | 14 | Final sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları ve slaytlar
• Beaumont, P. H.,2019, Digital Finance, Routledge, London.
• Hines, B., 2020, Digital Finance: Security Tokens and Unlocking the Real Potential of Blockchain, John Wiley and Sons Ltd |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 20 | 1 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 20 | 1 | 20 |
Gözlem | 20 | 1 | 20 |
Alan Çalışması | 20 | 1 | 20 |
Makale Yazma | 20 | 1 | 20 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Performans | 40 | 1 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|