Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞL-23-128ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ TEORİ VE UYGULAMALARISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrenciyi iş yaşamındaki çeşitli davranışsal konulara ve bu konuların neden olabileceği durumlara hazırlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Turhan Moç
Öğrenme Çıktıları
1Örgütsel davranışın amacını ve bilimsel temelleri açıklar
2Birey davranışlarına etki eden bireysel özellikleri açıklar
3İşyerinde çalışan verimliliğine etki eden faktörleri anlar
4Örgütsel performansa etki eden kavramları anlar
5Örgütlerde ekip çalışmasının önemini anlar
6Örgütlerde motivasyonunun önemini anlar
7Yönetim ve çalışanlar arasındaki iletişim önemini anlar
8İşyerinde yaşanan problemlerin çözümünde stratejiler geliştirir
9Bireysel ve örgütsel stresle mücadele yöntemleri geliştirir
10Örgüt performansını artıran stratejiler geliştirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yönetim ve Organizasyon Stratejik Yönetim
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Örgütsel Davranış dersinde çalışanlara doğrudan performans sağlayacak ve çalışanların iş hayatında daha etkin olmalarını temin edecek İş tatmini, motivasyon, takım yönetimi gibi konular arasından seçmeler yapılmıştır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Hafta Örgütsel Davranışla İlgili Temel Kavramlar ve Davranış Bilimleri İle İlişkisi Konuları 2. Hafta Örgütlerde Davranış Düzlemi 3. Hafta Motivasyon 4. Hafta Örgütlerde Moral, Monotonluk, İşe Devamsızlık ve Personel Devri 5. Hafta Örgütlerde Tutumlar 6. Hafta İş Ortamında Algılama 7. Hafta Genel Tekrar 8. Hafta Örgütlerde İş Tatmini 9. Hafta İş Ortamında Fiziksel Sorunlar ve Stres 10. Hafta Kişilik Kavramı 11. Hafta Örgütlerde Çatışma ve Çatışma Yönetimi 12. Hafta Örgütlerde Gruplar 13. Hafta Kültür Kavramı ve Örgüt Kültürü 14. Hafta Örgütsel Davranışla İlgili Güncel Konular 15. Hafta Genel TekrarYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eren, E. (2015). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Seçkin Yayıncılık. Kırel, Ç. ve Özkalp, E. (2016). Örgütsel Davranış, Ekin Yayınevi. Sabuncuoğlu, Z., ve Tüz, M. (2008). Örgütsel Psikoloji. Bursa: Ezgi Kitapevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav35135
Final Sınavı50150
Derse Katılım25125
Soru-Yanıt15115
Takım/Grup Çalışması15115
Bireysel Çalışma15115
Ev Ödevi25125
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15454444344333
ÖÇ24333333333333
ÖÇ35444444444444
ÖÇ44343434343434
ÖÇ54354444444444
ÖÇ64344444444455
ÖÇ74355555555555
ÖÇ84344455555555
ÖÇ95455554444444
ÖÇ105444455555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr