Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK-23-102 | İSTİHBARAT VE ULUSAL GÜVENLİK | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, öğrencilere istihbarat ve ulusal güvenlik alanlarında teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Ateş |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İstihbarat teori ve uygulamalarına ilişkin bilgi alır. | 2 | Ulusal güvenlik formülasyonunun nasıl oluşturulacağını öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
İstihbarat teorisi, ulusal güvenlik ve çeşitli ulusal güvenlik uygulamaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İstihbarat Teorilerine Giriş | | | 2 | İstihbarat Toplama Metotları | | | 3 | İstihbarat Analizi | | | 4 | Teknolojik Gelişmeler ve Siber İstihbarat | | | 5 | Örtülü Operasyonlar | | | 6 | Ara Sınav | | | 7 | Ulusal Güvenlik Teorilerine Giriş | | | 8 | Amerikan İstihbarat ve Ulusal Güvenlik Sistemi | | | 9 | Rus İstihbarat ve Ulusal Güvenlik Sistemi | | | 10 | Çin İstihbarat ve Ulusal Güvenlik Sistemi | | | 11 | Türk İstihbarat ve Ulusal Güvenlik Sistemi | | | 12 | Görüşmelerin Yapılması | | | 13 | Toplantı Düzenleme | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Lowenthal, M. M. (2019). Intelligence: From secrets to policy. CQ press.
• Lefebvre, S. (2004). A look at intelligence analysis. International Journal of Intelligence and Counterintelligence, 17(2), 231-264.
• Odom, W. E. (2008). Fixing intelligence: For a more secure America. Yale University Press.
• Degaut, M. (2016). Spies and policymakers: Intelligence in the information age. Intelligence and National Security, 31(4), 509-531. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Proje Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Makale Yazma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 6 | 15 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|