Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK-23-109 | KARŞILAŞTIRMALI SİYASET | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, farklı siyasal sistemleri açıklayabilecek bir model arayışının başlangıcından bu yana, karşılaştırmalı siyasal analiz alanının gelişimini incelemektir. Katılımcıların, karşılaştırmalı
siyaset alanında çalışan siyaset bilimcilerin kullandıkları yöntem ve kavramlarla tanıştırılmaları da hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emrah Konuralp |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Katılımcılar, lisans çalışmaları sırasında farklı sistemler hakkında edindikleri bilgileri hatırlayacak ve kullanabileceklerdir. | 2 | Katılımcılar, karşılaştırmalı siyasal analizin merkezinde yer alan araştırma soruları ve değişkenleri tespit edebilecek ve listeleyebileceklerdir. | 3 | Katılımcılar, karşılaştırmalı siyasal analizde kullanılan model ve yöntemlerin siyaset bilimi alanına yapmış olduğu katkıları değerlendirebileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Karşılaştırmalı siyaset: tanım ve amaçlar, Karşılaştırmalı siyasal analiz yöntemleri, Siyasal kültür |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Dersin amacı ve yapılandırılması | | | 2 | Karşılaştırmalı siyaset: tanım ve amaçlar | | | 3 | Karşılaştırmalı siyasal analiz yöntemleri | | | 4 | Karşılaştırmalı siyasal analiz yöntemleri | | | 5 | Karşılaştırmalı siyasal analiz yöntemleri | | | 6 | Gelişmeci yaklaşım | | | 7 | Bağımlılık yaklaşımı | | | 8 | Siyasal kültür | | | 9 | Kurumsalcı yaklaşım | | | 10 | Devlet | | | 11 | Bürokratik otoriterlik, Korporatizm | | | 12 | Demokratikleşme | | | 13 | Refah rejimler | | | 14 | Sonuç: tartışılan konuların gözden geçirilmes | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dikici Bilgin, H. ve Sayarı, S. (2018). Karşılaştırmalı Siyaset: Temel Konular ve Yaklaşımlar.
İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 6 | 15 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|