Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK-23-111 | LİDERLİK VE YÖNETİM BECERİLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, öğrencilere liderlik alanında teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgileri vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Süleyman Temiz |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Liderlik teori ve uygulamalarına ilişkin bilgi alır | 2 | Örgüt içinde etkili yönetim ve liderliğin nasıl yürütülebileceğini öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Liderlik Teorilerine Giriş, Kişisel Farkındalık Geliştirme, Güç ve Etki Kazanmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Liderlik Teorilerine Giriş | | | 2 | Kişisel Farkındalık Geliştirme | | | 3 | Stresi Yönetmek | | | 4 | Sorunları Yaratıcı Şekilde Çözme | | | 5 | Destekleyici İletişim | | | 6 | Ara Sınav | | | 7 | Güç ve Etki Kazanmak | | | 8 | Çalışanı Motive Etmek | | | 9 | Çatışmayı Yönetmek | | | 10 | Yetkilendirme ve Atama | | | 11 | Etkili Takımlar Oluşturma | | | 12 | Görüşmelerin Yapılması | | | 13 | Toplantı Düzenleme | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Whetten, D.A., K.S. Cameron, (1998) Developing Management Skills,
Massachusetts: Addison Wesley,.
• Weisinger, H., (1998) Emotional Intelligence at Work: The Untapped
Edge for Success. San Fransisco: Jossey-Bass.
• Goleman, D., Working With Emotional Intelligence. New York: Bantam
Books. 1998.
•Cooper, R.K. and Sawaf, A. (1997) Executive EQ: Emotional
Intelligence in Leadership and Organizations. New York:
Grosset/Putnam |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 6 | 15 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|