Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK-23-101 | İNSAN HAKLARININ ULUSLARARASI ALANDA KORUNMASI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İnsan hakları alanında evrensel ve bölgesel ölçekli koruma ve denetim yöntemlerini öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan IĞDIR AKARAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan haklarıyla ilgili uluslararası kuruluşlarını bilir
ve kuruluşların temel organlarını bilir | 2 | Uluslararası korumanın doğuşu, dayanakları ve koruma yöntemlerini kavrar | 3 | Birleşmiş Milletler ve Avrupa sisteminin işleyişini bilir |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
İnsan haklarına dair uluslararası kurumlar ve organları, bölgesel seviyede insan haklarının korunması, Türkiye’de İnsan haklarının korunması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve dersin tanıtımı | | | 2 | İnsan haklarına dair uluslararası kurumlar ve organları | | | 3 | Uluslararası korumanın temelleri ve koruma metodları | | | 4 | Birleşmiş Milletler sisteminde insan haklarının korunması:Koruma yöntemlerine genel bir bakış | | | 5 | bölgesel seviyede insan haklarının korunması | | | 6 | bölgesel seviyede insan haklarının korunması: Avrupa sistemi | | | 7 | Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin niteliği ve kapsamı | | | 8 | Sözleşme ile getirilen koruma mekanizmasının incelenmesi | | | 9 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi yargısı ve karar alma süreci | | | 10 | Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin kararlarının yerine getirilmesi | | | 11 | Türkiye’de İnsan haklarının korunması | | | 12 | AB ve İnsan Hakları | | | 13 | İnsan haklarına dair Kabul edilen diğer sözleşmeler | | | 14 | Karar örnekleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
[1]Töre-Temiz,E. (2005). Vatandaşlık Bilgisi. İstanbul: Lisans yayıncılık.
[2]Doğan, İ.(2007). Modern Toplumda Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları,
"İnsan Haklarının Kültürel Temelleri", Ankara: Pegem A Yayıncılık.
[3]Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım. [4]Altunya,
N.(2003). Eğitim Fakülteleri İçin Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın
dağıtım [5]Doğan, V.(2006). Türk Vatandaşlık Hukuku. Ankara: Seçkin
Yayıncılık. [6]Anar, E. (1996 ) İnsan Hakları Tarihi. İstanbul. [7]Toktamış.
A.(1991).Demokrasi. İstanbul: Filiz Kitapevi. [8]Tanilli, S.(2007). Devlet ve Demokrasi.İstanbul: Alkım Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 6 | 15 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|