Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBK-23-101İNSAN HAKLARININ ULUSLARARASI ALANDA KORUNMASISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İnsan hakları alanında evrensel ve bölgesel ölçekli koruma ve denetim yöntemlerini öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan IĞDIR AKARAS
Öğrenme Çıktıları
1İnsan haklarıyla ilgili uluslararası kuruluşlarını bilir ve kuruluşların temel organlarını bilir
2Uluslararası korumanın doğuşu, dayanakları ve koruma yöntemlerini kavrar
3Birleşmiş Milletler ve Avrupa sisteminin işleyişini bilir
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
İnsan haklarına dair uluslararası kurumlar ve organları, bölgesel seviyede insan haklarının korunması, Türkiye’de İnsan haklarının korunması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve dersin tanıtımı
2İnsan haklarına dair uluslararası kurumlar ve organları
3Uluslararası korumanın temelleri ve koruma metodları
4Birleşmiş Milletler sisteminde insan haklarının korunması:Koruma yöntemlerine genel bir bakış
5bölgesel seviyede insan haklarının korunması
6bölgesel seviyede insan haklarının korunması: Avrupa sistemi
7Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin niteliği ve kapsamı
8Sözleşme ile getirilen koruma mekanizmasının incelenmesi
9Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi yargısı ve karar alma süreci
10Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin kararlarının yerine getirilmesi
11Türkiye’de İnsan haklarının korunması
12AB ve İnsan Hakları
13İnsan haklarına dair Kabul edilen diğer sözleşmeler
14Karar örnekleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1]Töre-Temiz,E. (2005). Vatandaşlık Bilgisi. İstanbul: Lisans yayıncılık. [2]Doğan, İ.(2007). Modern Toplumda Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları, "İnsan Haklarının Kültürel Temelleri", Ankara: Pegem A Yayıncılık. [3]Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım. [4]Altunya, N.(2003). Eğitim Fakülteleri İçin Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım [5]Doğan, V.(2006). Türk Vatandaşlık Hukuku. Ankara: Seçkin Yayıncılık. [6]Anar, E. (1996 ) İnsan Hakları Tarihi. İstanbul. [7]Toktamış. A.(1991).Demokrasi. İstanbul: Filiz Kitapevi. [8]Tanilli, S.(2007). Devlet ve Demokrasi.İstanbul: Alkım Yayınevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav5525
Final Sınavı61590
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma41040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ13333444455555
ÖÇ23333334444444
ÖÇ33334445555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr