Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SBK-23-108KAMUDA İÇ DENETİMSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin stratejik bir öneme sahip olan kamu iç denetiminin teorik yapısının kavramasına yardımcı olarak vak’a analizleri yapmalarını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr. Ramazan YANIK
Öğrenme Çıktıları
1Denetim ile ilgili kavramsal çerçeveye hakim olur.
2Teftiş ve denetim arasındaki farkı bilir.
3Teftiş ve iç denetimin işlevsel faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
4Finansal tablolar üzerindeki iç kontrollerin kurumlar ve bağımsız denetçiler için önemini bilir.
5Kamuda yapılan iç denetimin önemini kavrar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Denetim ile ilgili Kavramsal Çerçeve, Teftiş ve Denetim Faaliyetinin Hukuksal Gelişimi ve Dönemsel Farklılaşması, Türk Kamu Yönetiminde Teftiş, Piyasa/Sektör Denetimi ve İç Denetim Çalışanlarının Sayısal Görünümü
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Denetim ile ilgili Kavramsal Çerçeve
2Teftiş ve Denetim Faaliyetinin Tarihsel Görünümü ve Gelişimi
3Teftiş ve Denetim Faaliyetinin Hukuksal Gelişimi ve Dönemsel Farklılaşması
4İç Denetim Faaliyetinin Hukuksal Konumu
5Teftiş ve Denetim Faaliyetinin Yönetsel Konumlanışı
6Türk Kamu Yönetiminde Teftiş, Piyasa/Sektör Denetimi ve İç Denetim Çalışanlarının Sayısal Görünümü
7Teftiş Faaliyetinin İşlevsel Konumu
8İç Denetim Faaliyetinin İşlevsel Konumu
9Türk Denetim Sisteminin İşleyişi ve İşlevsel Konumunun Genel Görünümü
10Kültür ve Çevreye Yönelik Hizmet Yerine Getiren Kurumlarda Teftiş ve Denetim
11Yatırımcı ve Piyasaya Yönelik Hizmet Yerine Getiren Kurumlarda Teftiş ve Denetim
12Refah Hizmetlerini Yerine Getiren Kurumlarda Teftiş ve Denetim
13Temel Devlet Görevlerini Yerine Getiren Kurumlarda Teftiş ve Denetim
14Genel Tekrar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türk Kamu Yönetiminde Teftiş ve İç Denetim ile ilgili tüm bilimsel kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav5525
Final Sınavı61590
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma41040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15444455555444
ÖÇ25444444455555
ÖÇ34445555544444
ÖÇ44445555544444
ÖÇ54444555554444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr