Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK-23-115 | SOSYAL POLİTİKA | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
- Tarihsel bir perspektifle, sosyal hakların, sosyal adaletin, sosyal devletin gelişimini ve sosyal devlet anlayışından sosyal politikaya evrimi analiz etmek amaçlanmaktadır.
- Bu evrimin Türkiye ölçeğindeki tezahürlerini ve uygulama biçimlerini incelemek, dersin bir diğer amacıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emrah Konuralp |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler sosyal hakların gelişimini hem uluslararası hem ulusal hem de yerel
ölçeklerde kavramsal düzlemde tartışabileceklerdir. | 2 | Öğrenciler, devlet-toplum ilişkilerinde ve vatandaşlık kavramının içeriğinde
yaşanan tarihsel dönüşümlerin sosyal politika tartışmalarına yansıyan süreklilik ve
değişimleri anlayacaklardır. | 3 | Öğrenciler, Türkiye’de sosyal devlet ve sosyal politika uygulamalarının kuramsal
arka planını ve pratikteki görüngülerini analiz edebileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Sosyal Politika: Kavramsal Analiz, Sosyal Devlet Tipolojileri ve Refah Rejimleri, Türkiye’de Sosyal Hakların Tarihsel Gelişimi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Sosyal Politika: Kavramsal Analiz | | | 3 | Sosyal Devletten Sosyal Politikaya: Tarihsel Bağlam I | | | 4 | Sosyal Devletten Sosyal Politikaya: Tarihsel Bağlam II | | | 5 | Sosyal Devlet Tipolojileri ve Refah Rejimleri | | | 6 | Sosyal Devlette Hizmet Sunumu ve Sosyal Politikada Temel Sorunlar | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Türkiye’de Sosyal Hakların Tarihsel Gelişimi I | | | 9 | Türkiye’de Sosyal Hakların Tarihsel Gelişimi II | | | 10 | Türkiye’de Devlet-Piyasa-Aile Üçgeninde Sosyal Politika | | | 11 | Türkiye’de Yerel Yönetimler ve Sosyal Politika | | | 12 | Türkiye’de Sosyal Güvenlik | | | 13 | Dezavantajlı Gruplara Yönelik Sosyal Politikalar: Kadınlar, Çocuklar, Engelliler, Yaşlılar, Gençler, Göçmenler, Eski Hükümlüler, Yoksullar | | | 14 | Dezavantajlı Gruplara Yönelik Sosyal Politikalar: Kadınlar, Çocuklar, Engelliler, Yaşlılar, Gençler, Göçmenler, Eski Hükümlüler, Yoksullar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Buğra, A. (2018). Kapitalizm, Yoksulluk ve Türkiye'de Sosyal Politika. İletişim Yayınları.
Buğra, A. ve Keyder, Ç. (2015). Sosyal Politika Yazıları. İletişim Yayınları.
Koray, M. (2020). Sosyal Politika. 6. Baskı. İmge Kitabevi Yayınları.
Polanyi, K. (2016). Büyük Dönüşüm Çağımızın Siyasal ve Ekonomik Kökenleri. İletişim
Yayınları.
Yaşar, Y. ve Yenı̇mahallelı̇ Yaşar, G. (2015). Neoliberal Küreselleşme ve Sosyal Politikada Dönüşüm. Mülkiye Dergisi, 36 (1-274): 63-92.
https://dergipark.org.tr/en/pub/mulkiye/issue/5/49 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 6 | 15 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|