Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BYK-23-109 | İLERİ SPEKTROSKOPİ TEKNİKLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Spektroskopik yöntemleri ve bu alanlardaki gelişmeleri öğrencilere öğretmektir. Ayrıca cihazların çalışma prensibini ve kullanım alanlarını kavratmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof.Dr. Ramazan Erenler |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Spektroskopinin çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olmak | 2 | Elektromanyetik spektrum hakkında bilgi sahibi olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Enerji-Elektromanyetik spektrum ve absorpsiyon spektrumu
Elektromagnetik spektrum
Organik moleküller tarafından elektromanyetik radyasyonun absorpsiyonu
Spektrofotometre-Absorpsiyon spektrumu ve birimi
Ultraviyole ve Görünür bölge spektroskopisi (UV-Vis)
Elektronik Geçişler Bazı Terimlerin Tanımı ve UV absorpsiyon bantlarının belirlenmesi
Ultraviyole Spektroskopisinin Genel Uygulaması
Proton Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi (1H-NMR)
The Nuclear Overhouser Effect (NOE)
2D-NMR
HETCOR, HMBC, HMQC,HSQC Spektroskopik Teknikler
Kütle Spektrometresi
Bir Molekülün Elektron Etkisi (EI) Üzerindeki İyonizasyonu - Moleküler İyonun Gösterimi
Organik Bileşiklerin Moleküler Ağırlığı-Moleküler İyonlar ve Yoğunluğu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Enerji-Elektromanyetik spektrum ve absorpsiyon spektrumu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nuclear magnetic resonance spectroscopy, Harris, R K, Introductory Fourier Transform Spectroskopy, Robert John Bell, Academic Press, Inc., New York. Specktroscopy of Organic Compounds, PS Kalsi, New Age International Publishers |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 5 | 2 | 10 |
Deney | 1 | 5 | 5 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|