Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BYK-23-106KLİNİK BİYOKİMYA LABORATUVARI UYGULAMALARISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı lisansüstü öğrencilerinin klinik laboratuvar işleyişini kavramalarını sağlamak, klinik laboratuvarlarda çok kullanılan teknikleri ve cihazları öğrenmek, biyomoleküllerle yapılacak yöntemler hakkında bilgilendirmektir. Ayrıca, temel laboratuvar teknikleri ve metot validasyon parametrelerini öğrenmektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Mehmet Nuri ATALAR
Öğrenme Çıktıları
1Laboratuvar işleyişi ve numune işleyiş yöntemlerini kavramak, biyokimyasal ölçüm yöntemlerini öğrenmek, HPLC ve GC/LC-MS çalışma prensiplerini uygulamalı olarak öğrenir. kalitatif ve kantitatif olarak deneysel sonuçları değerlendirmek, klinikte kullanılan moleküllerin metot validasyon basamaklarını öğrenmek dersin kazandırımları arasında yer almaktadır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
klinik biyokimya laboratuvarının işleyişi, klinik laboratuvarlarda numune çeşitleri ve numune hazırlama yöntemleri, derişim birimleri, çözeltilerin hazırlanması, pH önemi, tanıda kullanılan moleküllerin HPLC,GC/LC-MS, Spektrofotometrik gibi ölçüm yöntemleri, metot validasyon çalışmaları , tanı ve tedaviye yönelik kullanılan testlerin yöntemleri ve sonuçlarının değerlendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Klinik biyokimya laboratuvarının işleyişi,
2Çözelti hazırlama ve derişim birimleri
3Klinik biyokimya laboratuvarına gelen numuneler ve numunelerin analizi
4Numunelerin analiz yöntemleri
5Numunelerin analiz yöntemleri
6HPLC, klinikte uygulaması
7LC-MS/MS klinikte uygulaması
8ara sınav
9GC-MS klinikte uygulaması
10metot validasyonu ve verifikasyonu
11HPLC,LC-MS/MS ve GC-MS ile analiz
12HPLC,LC-MS/MS ve GC-MS ile analiz
13HPLC,LC-MS/MS ve GC-MS ile analiz
14final sınavı
15
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları ve Clinical Chemistry Techniques, Principles, Correlations (M.L.Bishop, E.P.Fody, L.E.Schoeff)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik31030
Tartışma326
Deney41040
Beyin Fırtınası212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Ev Ödevi2714
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)176
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4
ÖÇ15555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr