|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBİ-23-107 | AYIRMA VE SAFLAŞTIRMA TEKNİKLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Kimyasal analizdeki ayırma yöntemlerinin önemini açıklamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1-Ayırma yöntemlerinin temel kavram ve özelliklerini anlayabilme
2-Ayırma yöntemlerinin önemini kavrayabilme
3- Kromatografik yöntemleri tanıma ve uygulama alanlarını kavrayabilme
4- Girişim sorunu ile karşılaşıldığında uygun ayırma yöntemini seçebilme
5- Kullanılan yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını irdeleyebilme ve karşılaştırabilme
6- Bireysel ve grup çalışması yapabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Araştırma | Dersin İçeriği | Ayırma yöntemlerinin önemini, geri kazanımı, zenginleştirme faktörünü anlayabilmeli
Seçimli çöktürmeye dayalı ayırma. Seçimli buharlaştırmaya dayalı ayırma
Ekstraksiyon, sıvı ekstraksiyonunun teoriği
Katı faz ekstraksiyonu (SPE). Süperkritik sıvı ekstraksiyonu (SFE)
Kromatografi: kromatografik ayırmanın temel ilkeleri, kromatografik yöntemlerin sınıflandırılması | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ayırma yöntemlerinin önemini, geri kazanımı, zenginleştirme faktörünü anlayabilmeli | YOK | YOK |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hermann, J. A., (1961), Separation methods in analytical chemistry , New York, Interscience.
Miller, J. M., (1975), Separation methods in chemical analysis , New York, Wiley.
Rouessac, F., Rouessac, A., (2000), Chemical analysis: Modern Instrumentation, methods and techniques , John Wiley and Sons.
Skoog, D. A, Holler,H. J.,Nieman, T. A. (1998)Principles of InstrumentalAnalysis Cazes, J., Scott, R.P.W.,(2002) Chromatography Theory, Marcel Dekker, | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 80 | Seminer | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 3 | 10 | 30 | Final Sınavı | 3 | 10 | 30 | Seminer | 8 | 15 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|