Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMB-23-172 | SU VE ATIKSU ARITIMINDA ADSORPSİYON VE BİYOSORPSİYON PROSESLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Atıksuların arıtımı ile ilgili temel bilgilerin kullanarak atıksu tasfiye uygulamaları ve projelendirme kriterlerinin öğrenilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Arıtma tesislerinin projelendirilmesinin kavranılmasını sağlar. | 2 | Temel bilgilerin arıtma tesisi uygulamasında nasıl kullanılacağı becerisinin kazanılmasını sağlar. | 3 | Atıksu Arıtma tesislerindeki ünitelerin tasarımı ve projelendirilmesinin öğrenilmesini sağlar. | 4 | Evsel ve endüstriyel atıksuları en uygun proses seçebilir | 5 | Arıtma tesis kütle dengesi ve kavramsal proses tasarımı hakkında temel bilgi edinmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Atıksu Tasfiye İşlemleri, Atıksu Arıtımında Sistem Seçimi, Evsel Kullanılmış Suların Miktar ve Özellikleri, Hesap Debilerinin Bulunması, Mekanik Tasfiye İşlemleri ve Biyolojik Tasfiye Projelendirme Kriterleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Atıksu arıtmada hedef ve yöntemler, Atıksu karakterizasyonu ve arıtma verimliliği, Atıksu arıtma tesisleri tasarım esasları | | | 2 | Proje kriterlerinin geliştirilmesi (atıksu miktar ve özellikleri), ve sistem seçimi | | | 3 | Izgara ve elekler, kum tutucu, debi öçümü, ön çöktürme | | | 4 | Atıksu arıtma sistemlerinde kütle dengesi | | | 5 | Kum tutucunun ve ön çökeltme boyutlandırılması | | | 6 | Karbon, azot ve fosfor giderimi esasları | | | 7 | Aktif Çamur Sistemi-Organik karbon giderimi | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Aktif Çamur Sistemleri-Azot ve fosfor giderimi | | | 10 | Aktif Çamur Sisteminde Yenilikçi Yaklaşımlar (Biofilm, IFAS, Nereda, Sharon/Anammox) | | | 11 | Son Çökeltme Havuzları | | | 12 | Membran Biyoreaktörler | | | 13 | Anaerobik arıtım | | | 14 | Çamur Arıtma Teknolojileri ve Arıtma Tesisi Enerji Dengesi, | | | 15 | Hidrolik tasarım, Vaziyet planı, Borulama Planı, P&I diyagramı | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Y.Muslu, "Atıksuların Arıtılması" İTÜ Yayınları, 1996.
Alman ATV-DVWK Standartları – Atıksu
Metcalf&Eddy, Wastewater Engineering: Treatment and Reuse
Syed R. Qasim, Wastewater Treatment Plants: Planning, Design, and Operation |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 15 | Tartışma | 1 | 5 | Beyin Fırtınası | 1 | 20 | Makale Kritik Etme | 1 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 5 | 3 | 15 |
Tartışma | 7 | 2 | 14 |
Beyin Fırtınası | 7 | 2 | 14 |
Makale Kritik Etme | 7 | 3 | 21 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | ÖÇ3 | | | 5 | | ÖÇ4 | | | | 5 | ÖÇ5 | | | | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|