Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BMB-23-172SU VE ATIKSU ARITIMINDA ADSORPSİYON VE BİYOSORPSİYON PROSESLERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Atıksuların arıtımı ile ilgili temel bilgilerin kullanarak atıksu tasfiye uygulamaları ve projelendirme kriterlerinin öğrenilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Arıtma tesislerinin projelendirilmesinin kavranılmasını sağlar.
2Temel bilgilerin arıtma tesisi uygulamasında nasıl kullanılacağı becerisinin kazanılmasını sağlar.
3Atıksu Arıtma tesislerindeki ünitelerin tasarımı ve projelendirilmesinin öğrenilmesini sağlar.
4Evsel ve endüstriyel atıksuları en uygun proses seçebilir
5Arıtma tesis kütle dengesi ve kavramsal proses tasarımı hakkında temel bilgi edinmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Atıksu Tasfiye İşlemleri, Atıksu Arıtımında Sistem Seçimi, Evsel Kullanılmış Suların Miktar ve Özellikleri, Hesap Debilerinin Bulunması, Mekanik Tasfiye İşlemleri ve Biyolojik Tasfiye Projelendirme Kriterleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Atıksu arıtmada hedef ve yöntemler, Atıksu karakterizasyonu ve arıtma verimliliği, Atıksu arıtma tesisleri tasarım esasları
2Proje kriterlerinin geliştirilmesi (atıksu miktar ve özellikleri), ve sistem seçimi
3Izgara ve elekler, kum tutucu, debi öçümü, ön çöktürme
4Atıksu arıtma sistemlerinde kütle dengesi
5Kum tutucunun ve ön çökeltme boyutlandırılması
6Karbon, azot ve fosfor giderimi esasları
7Aktif Çamur Sistemi-Organik karbon giderimi
8Arasınav
9Aktif Çamur Sistemleri-Azot ve fosfor giderimi
10Aktif Çamur Sisteminde Yenilikçi Yaklaşımlar (Biofilm, IFAS, Nereda, Sharon/Anammox)
11Son Çökeltme Havuzları
12Membran Biyoreaktörler
13Anaerobik arıtım
14Çamur Arıtma Teknolojileri ve Arıtma Tesisi Enerji Dengesi,
15Hidrolik tasarım, Vaziyet planı, Borulama Planı, P&I diyagramı
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Y.Muslu, "Atıksuların Arıtılması" İTÜ Yayınları, 1996. Alman ATV-DVWK Standartları – Atıksu Metcalf&Eddy, Wastewater Engineering: Treatment and Reuse Syed R. Qasim, Wastewater Treatment Plants: Planning, Design, and Operation
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav115
Tartışma15
Beyin Fırtınası120
Makale Kritik Etme110
Bireysel Çalışma120
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Final Sınavı için Bireysel Çalışma150
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik5315
Tartışma7214
Beyin Fırtınası7214
Makale Kritik Etme7321
Bireysel Çalışma10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11616
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4
ÖÇ15   
ÖÇ2 5  
ÖÇ3  5 
ÖÇ4   5
ÖÇ5   5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr