Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBBG-109TARIMSAL SİSTEMLERİNİN MATEMATİK MODELLENMESİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı yüksek matematiğin temel yapılarının, sistem ve model kavramlarının ve onların sınıflandırılmasının, ayrıca modelleme hakta gereken bilgilerin öğretilmesi ve öğrencilere alanlarına yönelik model oluşturma ve modelleme yöntemleri anlama becerisi kazandırmaktır. Bu bağlamda, öğrenciler ders sonunda orta seviyede modelleme sahip olacaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Fariz Mikailsoy
Öğrenme Çıktıları
1Tek ve çift değişkenli fonksiyon grafik çizimine ait bol örnek çözümleri
2Modelleme ile ilgili örnekler çözmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1 Temel Matematiğe giriş 2 — Sayılar ve onlar üzerinde işlemler, — Fonksiyonlar: özellikleri, verilme şekilleri, grafikleri 3 Tek ve Çok Değişkenli Fonksiyonlar 4 Adi ve kısmi türevler, uygulamaları, ekstremlerin bulunması 5 Ekoloji kavramı, ekoloji ortamlar ve faktörler 6 Ekolojik Sistemler Temel kavramlar, şematik gösterilmesi ve matematiksel ifadesi 7 Ekosistemlerin Analizi ve İncelenmesi — Sistemli yaklaşım veya sistemli analiz yöntemi — Sistemli analiz yönteminin aşamaları 8 Ara Sınav 9 Ekosistemlerin Modellenmesi — Model kavramı, modellerin sınıflandırılması 10 — Modelleme ve aşamaları, — Ekosistemlerin teorik ve konseptual (kavramsal) modellenmesi 11 Ekosistemlerin Matematik Modellenmesi — Ekolojik sistemlerin analitik modellenmesi — Ekolojik sistemlerin sayısal modellenmesi 12 Ekosistemlerin Ampirik (Deneysel) Modellenmesi — Bir değişkenli deneysel modeller — Çok değişkenli deneysel modeller 13 Yarım-Ampirik Modelleme 14 Modellerin Uyumluluk Kriterleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Matematiğe giriş
2— Sayılar ve onlar üzerinde işlemler, — Fonksiyonlar: özellikleri, verilme şekilleri, grafikleri
3Tek ve Çok Değişkenli Fonksiyonlar
4Adi ve kısmi türevler, uygulamaları, ekstremlerin bulunması
5Ekoloji kavramı, ekoloji ortamlar ve faktörler
6Ekolojik Sistemler Temel kavramlar, şematik gösterilmesi ve matematiksel ifadesi
7Ara Sınav Ekosistemlerin Analizi ve İncelenmesi
8— Sistemli yaklaşım veya sistemli analiz yöntemi — Sistemli analiz yönteminin aşamaları
9Ekosistemlerin Modellenmesi — Model kavramı, modellerin sınıflandırılması
10— Modelleme ve aşamaları, — Ekosistemlerin teorik ve konseptual (kavramsal) modellenmesi
11Ekosistemlerin Matematik Modellenmesi, — Ekolojik sistemlerin analitik modellenmesi — Ekolojik sistemlerin sayısal modellenmesi
12Ekosistemlerin Ampirik (Deneysel) Modellenmesi, — Bir değişkenli deneysel modeller — Çok değişkenli deneysel modeller
13Yarım-Ampirik Modelleme
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mikailsoy F Yüksek Matematik, Konya, 2016 Mikailsoy F Ziraatçılar İçin Matematik, Iğdır, 2021 Odum E.P. Fundamentals of Ekology. Pennsiylvania, 1971 Feodorov V.D., Gilmanov T.G. Ecology. Moscow, 1980
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8864
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51260
Ev Ödevi10440
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr