Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBB-23-143 | TOPRAK ORGANİK MADDESİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Toprağın organik maddesinin kaynağı, oluşumu, yapısı ve özellikleri hakkında bilgi vermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Uğur ŞİMŞEK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toprak organik maddesinin önemini tanımlayabilme | 2 | Toprak kalitesi ile toprak organik maddesi arasında ilişki kurabilme | 3 | Toprak organik maddesini etkileyen uygulamaları belirleyebilme, sayabilme | 4 | Toprak-bitki ilişkilerinde toprak organik maddesinin rolünü tanımlayabilme | 5 | Toprağın organik maddes ile ilgili analizleri uygulayabilme ve sonuçlarını
değerlendirebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Topraktaki organik maddenin kaynakları, oluşumu, kimyasal yapısı,
sınıflandırılması ve toprak verimliliği açısından önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toprağın organik maddesinin önemi | | | 2 | Toprak organik maddesinin kaynakları | | | 3 | Toprak organik maddesinin oluşumu | | | 4 | Toprak organik maddesinin özellikleri | | | 5 | Toprak organik maddesinin ayrışması | | | 6 | Mikroorganizmaların ayrıştırıcı aktiviteleri | | | 7 | Organik maddenin ayrışmasında mikrobiyal
ardıllık (süksesyon) | | | 8 | Humifikasyon | | | 9 | Mineralizasyon | | | 10 | Organik maddenin ayrışma hızının saptanması | | | 11 | Organik maddenin toprak özellikleri açısından önemi | | | 12 | Organik maddenin toprak verimliliği açısından önemi | | | 13 | Ders ile ilgili genel değerlendirme | | | 14 | Ders ile ilgili genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Allison, F.E. 1973.Soil organic matter and its role in crop production. Elsevier Science Publishing, New York.
Jenkinson, D.S. 1988. Soil organic matter and its dynamics. pp. 564-707. In A.Wild (ed.) Russell's soil conditions and plant growth. 11th ed. John Wiley and Sons,New York.
Tate, R.L. 1987. Soil organic matter. Biological and ecological effects. John Wiley and Sons,New York. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Tartışma | 1 | 10 | Soru-Yanıt | 1 | 10 | Beyin Fırtınası | 1 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 56 | 56 |
Uygulama/Pratik | 1 | 28 | 28 |
Tartışma | 1 | 13 | 13 |
Soru-Yanıt | 1 | 12 | 12 |
Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Ev Ödevi | 1 | 16 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|