Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBB-23-134TOPRAK BİTKİ İLİŞKİLERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bitki ve toprak özellikleri arasındaki ilişkilerin irdelenmesi ve olumsuz toprak koşullarında bitki gelişimindeki değişimler konusunda bilgi kazandırılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Uğur ŞİMŞEK
Öğrenme Çıktıları
1Bitki ve kök yapısını tanır ve tanımlar
2Toprak rizosfer bölgesinin özelliklerini bilir
3Bitki ile toprak özellikleri arasındaki ilişkileri bilir
4Olumsuz toprak koşullarında bitkisel tepkileri bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Lisans üstü öğrencilerini Toprakta bitki besin maddeleri elverişliliği ve etkileyen etmeler, kök büyüme ve gelişmesinde dış ve iç etkenler, bitki mineral beslenmesi ve rizosfer ilişkileri, bitkilerin aşırı toprak kimyasal koşullarına uyumu, asit topraklar; su basmış topraklar, alkalin topraklar, tuzlu topraklarda bitki gelişimi ve tepkileri konuları hakkında bilimsel düzeyde bilgi sahibi yapmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toprakta bitki besin maddesi elverişliliği ve su dağılımı
2Bitkilerin kök yapısı
3Kök büyüme ve gelişmesinde dış ve iç etkenlerin etkileri
4Mineral beslenme ve Rizosfer bölgesi
5Rizosfer pH’ sı ve redoks potansiyeli
6Mikorizalar ve mineral beslenmeye etkisi
7Mineral beslenmenin genetik temelleri
8Bitki besin elementi etkinliği
9Bitki Besin elementi toksisitesine bitki toleransı
10Asit mineral topraklar ve alkalin topraklar
11Asit ve alkalin mineral topraklara bitkilerin uyum mekanizması
12Tuzlu topraklar ve bitkilerin uyum mekanizması
13Kirecin yol açtığı beslenme bozuklukları, kloroz
14Tuzluluğun fizyolojik ve biyokimyasal etkileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydemir, O.Toprak verimliliği II Toprak-Bitki İlişkileri. Atatürk Üniversitesi Zir.Fak. Yay No:192 -Marschner, H., 1995. Mineral Nutrition of Higher Plants. Academic press. -Salisbury, F.B., C.R.Ross, 1992. Plant Physiology. Wadsworth Pub.Com., Inc., Belmont, California Kacar, B., 2016.Temel Bitki Besleme Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Yaynı Nu:206 385 sayfa, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Quiz120
Makale Kritik Etme130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz144
Derse Katılım14242
Tartışma12020
Soru-Yanıt155
Makale Kritik Etme14040
Bireysel Çalışma12828
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)172
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr