Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBB-23-134 | TOPRAK BİTKİ İLİŞKİLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bitki ve toprak özellikleri arasındaki ilişkilerin irdelenmesi ve olumsuz toprak koşullarında bitki gelişimindeki değişimler konusunda bilgi kazandırılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Uğur ŞİMŞEK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bitki ve kök yapısını tanır ve tanımlar | 2 | Toprak rizosfer bölgesinin özelliklerini bilir | 3 | Bitki ile toprak özellikleri arasındaki ilişkileri bilir | 4 | Olumsuz toprak koşullarında bitkisel tepkileri bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Lisans üstü öğrencilerini Toprakta bitki besin maddeleri elverişliliği ve
etkileyen etmeler, kök büyüme ve gelişmesinde dış ve iç etkenler, bitki
mineral beslenmesi ve rizosfer ilişkileri, bitkilerin aşırı toprak kimyasal
koşullarına uyumu, asit topraklar; su basmış topraklar, alkalin topraklar,
tuzlu topraklarda bitki gelişimi ve tepkileri konuları hakkında bilimsel
düzeyde bilgi sahibi yapmak. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toprakta bitki besin maddesi elverişliliği ve su
dağılımı | | | 2 | Bitkilerin kök yapısı | | | 3 | Kök büyüme ve gelişmesinde dış ve iç
etkenlerin etkileri | | | 4 | Mineral beslenme ve Rizosfer bölgesi | | | 5 | Rizosfer pH’ sı ve redoks potansiyeli | | | 6 | Mikorizalar ve mineral beslenmeye etkisi | | | 7 | Mineral beslenmenin genetik temelleri | | | 8 | Bitki besin elementi etkinliği | | | 9 | Bitki Besin elementi toksisitesine bitki toleransı | | | 10 | Asit mineral topraklar ve alkalin topraklar | | | 11 | Asit ve alkalin mineral topraklara bitkilerin uyum
mekanizması | | | 12 | Tuzlu topraklar ve bitkilerin uyum mekanizması | | | 13 | Kirecin yol açtığı beslenme bozuklukları, kloroz | | | 14 | Tuzluluğun fizyolojik ve biyokimyasal etkileri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aydemir, O.Toprak verimliliği II Toprak-Bitki İlişkileri. Atatürk Üniversitesi
Zir.Fak. Yay No:192
-Marschner, H., 1995. Mineral Nutrition of Higher Plants. Academic press.
-Salisbury, F.B., C.R.Ross, 1992. Plant Physiology. Wadsworth Pub.Com.,
Inc., Belmont, California
Kacar, B., 2016.Temel Bitki Besleme Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Yaynı Nu:206 385 sayfa, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Quiz | 1 | 20 | Makale Kritik Etme | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 1 | 42 | 42 |
Tartışma | 1 | 20 | 20 |
Soru-Yanıt | 1 | 5 | 5 |
Makale Kritik Etme | 1 | 40 | 40 |
Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|