Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBB-23-103BİTKİLERDE BESİN ELEMENTİ NOKSANLIKLARI VE TOKSİSİTESİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bitkilerde beslenme fizyolojisinin temel esaslarını ve bitkilerde meydana gelen besin elementi noksanlıkları ve fazlalığında ortaya çıkan toksisite belirtilerini belirli düzeyde öğrenmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Faruk TOHUMCU
Öğrenme Çıktıları
1Bitki beslemede temel yasalar ve kanunları öğrenir.
2Bitki besleme ve fizyoloji arasındaki ilişkiyi bilir.
3Toprağın temel özelliklerini ve besin elementlerinin alınabilirliğini etkileyen faktörleri öğrenir.
4Alanında edindiği bilgileri etkili bir şekilde hedef kitleye aktarır.
5Alanı ile ilgili konularda tespit , analiz ve öneri yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bitkilerde meydana gelen besin elementi noksanlıkları ve toksisite sonucu ortaya çıkan fizyolojik değişimlerin öğrenilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, Bitki Besleme ve Fizyoloji Bilimleri Arasındaki İlişki
2Bitki Besin Elementleri Kaynağı Olarak Toprak
3Bitki Köklerinin Büyümesine ve Gelişmesine Etki Eden Faktörler
4Hücre Biyolojisine Giriş
5Bitkilerde Su ve Besin elementi Alımı ve Taşınması
6Bitkilerde Beslenmeye Bağlı Fotosentetik Aktivite Değişimi
7Ara Sınav
8Makro Besin Elementlerinin Bitkideki Fonksiyonu ve Noksanlık Belirtileri
9Makro Besin Elementlerinin Bitkideki Fonksiyonu ve Noksanlık Belirtileri
10Mikro Besin Elementlerinin Bitkideki Fonksiyonu ve Noksanlık Belirtileri
11Mikro Besin Elementlerinin Bitkideki Fonksiyonu ve Noksanlık Belirtileri
12Besin Element Fazlalığı ve Toksisiteye Neden Olan Çevresel Faktörler
13Bitkide Makro Besin Elementi Toksisite Belirtileri ve Etkileri
14Bitkide Mikro Besin Element Toksisite Belirtileri ve Etkileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Marschner, H., 2002. Mineral Nutrition of Higher Plants, Academic Press, London. Mengel.K ,E A. Kirkby,H. Kosegarten and T. Appel. 2001.Principles of plant nutrition.Cluwer Academic Publishers. Printed in the Netherlands.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma120
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Final Sınavı için Bireysel Çalışma140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Gözlem11010
Rapor Hazırlama155
Rapor Sunma111
Bireysel Çalışma14040
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma18080
Rapor155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555534335
ÖÇ25555545335
ÖÇ35555533335
ÖÇ45555555555
ÖÇ55555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr