Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBB-23-105GÜBRELER VE GÜBRELEME TEKNİĞİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Gübre kullanım nedenlerini, organik ve kimyasal gübrelerin çeşitlerini, gübre kullanımını etkileyen faktörlerin belirlenmesi, uygulanacak gübre miktarlarının hesaplanması, kültür bitkilerinde uygun gübreleme yöntemlerinin belirlenmesi ve birim alandan daha fazla ürün alınması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Faruk TOHUMCU
Öğrenme Çıktıları
1Gübrelerin tanımını, çeşitlerini, sınıflandırılmasını öğrenir.
2Gübrelerin uygulama yöntemlerini ve yarayışlılığını etkileyen faktörleri öğrenir.
3Bitki ve toprağın gübre ihtiyacını nasıl karşılayacağını ve gübre miktarının hesaplanmasını öğrenir.
4Toprak ve bitki gübrelemesi için tavsiyede bulunabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Gübre ve gübrelemenin önemi, gübrelerin sınıflandırılması, organik ve mineral gübreler, doğal ve yapay gübreler, gübrelemenin yararları ve gübre kullanımını etkileyen unsurların irdelenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gübre Kullanımının Nedenleri
2Gübrenin Tanımı ve Sınıflandırılması Organik Gübreler
3Azotlu Gübreler
4Fosforlu Gübreler
5Potasyumlu Gübreler
6Diğer Gübreler
7Ara Sınav
8Mikro Besin İçerikli Gübreler
9Kompoze Gübreler
10Gübre Uygulama Yöntemleri
11Gübrelerin Yavaş Yarayışlı Hale Getirilmesi
12Gübre Kullanımını Etkileyen Faktörler
13Gübre Problemleri ve Çözümleri
14Gübre Problemleri ve Çözümleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Prof. Dr. Yıldırım SEZEN 1995. Gübreler ve Gübreleme (İkinci Baskı) Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 679, Ziraat Fakültesi Yayınları No:303. Ders Kitabı Serisi No: 55. Erzurum 2. Prof. Dr. Burhan KACAR, Prof. Dr. A. Vahap KATKAT, 2007. Gübreler ve Gübreleme Tekniği, Nobel yayın Dağıtım. Adakale Sokak. No 18/A ISBN nO 987-9944-77-159-7. Ankara• 3. Dr. Charls A. Black. 1993. Soil Fertility Evaluation and Control. Lewis Publishers CRC Pres, Inc 2000 Corporate Blvd, NW, Boca Raton, Florida.•Prof. Dr. Kowligi R KRISMA, 2002 Soil Fertility and Crop Production. Science Publishers, Inc. Post Office Box 699 Enfiled, New Hampshire 03748, USA, ISBN 1-57808-215-3.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Quiz120
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma120
Quiz için Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Quiz120
Final Sınavı için Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Quiz10,50,5
Gözlem11010
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma18080
Quiz için Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)173,5
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15445533445
ÖÇ25445533445
ÖÇ35545555455
ÖÇ45555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr