Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBB-23-101 | ATIK YÖNETİMİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kentsel atıkların yönetimi konusunda temel bilgi, teoriler ile teknolojideki gelişmelerin kazandırılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Faruk TOHUMCU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Evrensel gelişmelerin bir sonucu olarak ortaya çıkan ileri düzey çevresel problemleri tanır, analiz eder ve çözer. | 2 | İleri düzey çevresel problemleri çözmek için yöntem ve deneyler tasarlar, oluşturur, sonuçları yorumlayıp, sentezler. | 3 | Alanı ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade eder. | 4 | Bağımsız olarak araştırma projelerini tasarlar ve yürütür. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Atık kavramı, atık yönetiminin tarihsel gelişimi, atık çeşitleri, atıkların bertaraf yöntemleri, atıkların geri dönüşümü ve kullanım alanları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve Temel Kavramlara Giriş | | | 2 | Atık Kavramı | | | 3 | Atık Yönetiminin Tarihi | | | 4 | Atık Türleri ve Sınıflandırması | | | 5 | Atıkların Bileşimleri | | | 6 | ABD, AB ve Ülkemizdeki Atık Mevzuatları | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Türkiye'deki Kentsel Atık Türleri ve Miktarları | | | 9 | Kentsel Atıkların Bertaraf Yöntemleri-1 | | | 10 | Kentsel Atıkların Bertaraf Yöntemleri-2 | | | 11 | Kentsel Atıkların Bertaraf Yöntemleri-3 | | | 12 | Düzenli depolama alanlarının planlanması | | | 13 | Kentsel Atıkların Tarım Alanlarında Kullanımı-1 | | | 14 | Kentsel Atıkların Tarım Alanlarında Kullanımı-2 | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Alloway,B.J., Ayres, D.C.(1997); Chemical Principles of Environmental Pollution Second Ed., Blackie Academic&Professional, UK.
-Toprak Zerrin (2003); Çevre Yönetimi ve Politikası, İzmir, p.59-84.
-Mevzuat ve Yönetmelikler |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Tartışma | 1 | 10 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 1 | 7 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|