Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TBBB-116SÜRDÜRÜLEBİLİR TOPRAK YÖNETİMİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Toprakta bozulan düzen ve dengenin yeniden kurulması ve farklı kullanım-koruma altında bulunan toprakların mevcut potansiyelleri dahilinde sürdürülebilir kullanımının sağlanmasına yönelik her türlü teknik ve kültürel girdilerin aktarılmasını sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Serdar SARI
Öğrenme Çıktıları
1Toprak kaynaklarının sürdürülebilir kullanım prensiplerini değerlendirme ve izleme yeteneği kazanır.
2Etkin toprak yönetim uygulamaları yapma, plan ve program geliştirme kapasitesi artar.
3Bitki-toprak yönetimi interaksiyonunu değerlendirme becerisi kazanır.
4Toprak degradasyonuna yol açan faktör, süreç ve olayları kavrar.
5Toprak verimliliği ve üretkenliği arasındaki ilişkileri analiz etme yetisi kazanır.
6Farklı toprak sorunlarına alternatifli çözüm önerileri sunma becerisi gelişir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toprak yönetimi; tanımlamalar ve kapsam
2Sürdürülebilir toprak yönetim ilkeleri
3Toprak verimliliği-toprak üretkenliği arasındaki ilişki ve etkileşimler
4Toprak bozulması, faktör ve süreçler
5Erozyona uğramış toprakların yönetimi
6Çoraklaşma; tuzlu ve alkali toprakların oluşumu, ıslah ve yönetimi
7Toprak asitleşmesi; asit toprakların oluşumu, ıslah ve yönetimi
8Ara sınavıAra sınavıAra sınavı
9Kaymak tabakası ve toprak sıkışması sorunu (oluşumu, kontrolü ve yönetimi)Kaymak tabakası ve toprak sıkışmasıKaymak tabakası ve toprak sıkışması
10Toprak kirliliği, kirlilik kaynakları, ıslah ve yönetimi
11Yıkanma ve organik maddenin kaybı
12Toprak korumaya yönelik toprak işleme yöntemleri
13Toprak organik maddesinin idaresi
14Toprak kalitesi ve sağlığı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Sürdürülebilir Toprak Verimliliği (Rüştü Karaman, Reşit Brohi, Mücella Müftüoğlu, Taşkın Öztaş, Mehmet Zengin) 2007. Detay Yayıncılık, Ankara • Toprak Amenajmanı Ders Notları (Taşkın Öztaş-Draft copy) (Yardımcı Kaynak) • Soil Management for Sustainability 1991. R.Lal&F.J. Pierce • Guidelines for Soil Quality Assessment in Conservation Planning USDA-SCS
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı133
Quiz111
Derse Katılım12336
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
Ev Ödevi23060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555455555
ÖÇ35555454555
ÖÇ44455555554
ÖÇ54555544555
ÖÇ65455555454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr