Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBBB-116 | SÜRDÜRÜLEBİLİR TOPRAK YÖNETİMİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Toprakta bozulan düzen ve dengenin yeniden kurulması ve farklı kullanım-koruma altında bulunan toprakların mevcut potansiyelleri dahilinde sürdürülebilir kullanımının sağlanmasına yönelik her türlü teknik ve kültürel girdilerin aktarılmasını sağlamaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Serdar SARI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toprak kaynaklarının sürdürülebilir kullanım prensiplerini değerlendirme ve izleme yeteneği kazanır. | 2 | Etkin toprak yönetim uygulamaları yapma, plan ve program geliştirme kapasitesi artar. | 3 | Bitki-toprak yönetimi interaksiyonunu değerlendirme becerisi kazanır. | 4 | Toprak degradasyonuna yol açan faktör, süreç ve olayları kavrar. | 5 | Toprak verimliliği ve üretkenliği arasındaki ilişkileri analiz etme yetisi kazanır. | 6 | Farklı toprak sorunlarına alternatifli çözüm önerileri sunma becerisi gelişir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toprak yönetimi; tanımlamalar ve kapsam | | | 2 | Sürdürülebilir toprak yönetim ilkeleri | | | 3 | Toprak verimliliği-toprak üretkenliği arasındaki ilişki ve etkileşimler | | | 4 | Toprak bozulması, faktör ve süreçler | | | 5 | Erozyona uğramış toprakların yönetimi | | | 6 | Çoraklaşma; tuzlu ve alkali toprakların oluşumu, ıslah ve yönetimi | | | 7 | Toprak asitleşmesi; asit toprakların oluşumu, ıslah ve yönetimi | | | 8 | Ara sınavı | Ara sınavı | Ara sınavı | 9 | Kaymak tabakası ve toprak sıkışması sorunu (oluşumu, kontrolü ve yönetimi) | Kaymak tabakası ve toprak sıkışması | Kaymak tabakası ve toprak sıkışması | 10 | Toprak kirliliği, kirlilik kaynakları, ıslah ve yönetimi | | | 11 | Yıkanma ve organik maddenin kaybı | | | 12 | Toprak korumaya yönelik toprak işleme yöntemleri | | | 13 | Toprak organik maddesinin idaresi | | | 14 | Toprak kalitesi ve sağlığı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Sürdürülebilir Toprak Verimliliği (Rüştü Karaman, Reşit Brohi, Mücella Müftüoğlu, Taşkın Öztaş, Mehmet Zengin) 2007. Detay Yayıncılık, Ankara
• Toprak Amenajmanı Ders Notları (Taşkın Öztaş-Draft copy) (Yardımcı Kaynak)
• Soil Management for Sustainability 1991. R.Lal&F.J. Pierce
• Guidelines for Soil Quality Assessment in Conservation Planning USDA-SCS |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ev Ödevi | 2 | 30 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|