Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BAB-23-100 | ASMA FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Asmanın yaşaması; büyüyüp gelişmesi, terleme, beslenme, solunum, nakil, büyüme, gelişme gibi hayatsal faaliyetlerle olmaktadır. Ekonomik yetiştiricilik yapabilmek için bu sayılan faaliyetlerin iyi bilinmesi gerekmektedir. Ham maddelerin alınmasında, değişik maddelerin sentezinde, büyüme ve gelişmede pek çok fiziksel, kimyasal, yaşamsal, işlevler rol oynamaktadır. Bu işlevlerin esasları bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doc. Dr. Sadiye Peral Eyduran |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler; Asmanın fizyolojisini öğrenecek | 2 | Büyüme ve gelişmedeki etkili olan fizyolojik olayları öğrenecek | 3 | Asma fizyolojisindeki hayatsal olayları öğrenecek | 4 | Fizyoloji kavramının önemini anlayacak | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Asmanın büyüme ve gelişmesindeki etkili olan fizyolojik olayların anlaşılması bu dersin hedefidir.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Asmanın Tanımı ve Tarihçesi | | | 2 | Asma Fizyolojisinin Genel Tanımı | | | 3 | Asmada Görülen Terleme (Transpirasyon) Olayı | | | 4 | Asmada Görülen Fotosentez (Beslenme) Olayı | | | 5 | Asmada Görülen Solunum (Respirasyon) Olayı | | | 6 | Asmada Görülen Taşınım Nakil (Translokasyon) Olayı | | | 7 | Asmadaki Büyüme ve Gelişme | | | 8 | Genel Tekrar | | | 9 | Asmada Görülen Kanama Olayı | | | 10 | Asmada Görülen Salkım Çeşitleri | | | 11 | Asmadaki Tane Olayı ve Tanenin Gelişme Evreleri | | | 12 | Dünyada ve Ülkemizde Asma Yetiştiriciliğin Önemi | | | 13 | Ülkemizde Asma ve Asma Fidanı Yetiştiriciliğinde Karşılaşılan sorunlar ve Çözüm Önerileri | | | 14 | Genel tekrar | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ağaoğlu, Y. S., 2002. Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık, Cilt 2: Asma Fizyolojisi. Kavaklıdere Eğitim Yayınları. 446s. İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|