|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BAB-23-127 | MEYVECİLİKTE BUDAMA TEKNİKLERİ VE MODERN TERBİYE SİSTEMLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere, meyve ağaçlarında büyüme ve gelişmenin genetik esasları, budama ile ağaçlara şekil vermenin önemi ve fizyolojisi, yetiştiricilikte uygulanan terbiye sistemlerinin sınıflandırılmas ve özellikleri, meyve tür ve çeşitleri ile farklı yetiştirme tekniklerine göre uygun terbiye sistemlerinin değerlendirilmesi konusunda bilgi vermektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Berna DOĞRU ÇOKRAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Meyve ağaçlarında budamanın önemini, büyüme ve gelişmenin genetik esaslarını, meyve ağaçlarına şekil vermenin önemini ve fizyolojisini bilir. | 2 | Meyvecilikte uygulanan modern küresel, konik, düzlemsel ve V-Y şekilli terbiye sistemlerinin özelliklerini, avantajlarını ve dezavantajlarını bilir. | 3 | Meyve tür ve çeşitlerine göre budama tekniklerini analiz edebilir. | 4 | Meyve tür ve çeşitlerine göre terbiye sistemlerini değerlendirebilir ve yetiştirme tekniklerine göre terbiye sistemlerini analiz edebilir. | 5 | Üreticilere ve teknisyenlere terbiye sistemleri ile ilişkili seminer veya eğitim verebilir | 6 | Araştırma alanı ile ilgili literatür, teknik vb takip edebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Meyve ağaçlarında budamanın önemi, büyüme ve gelişmenin genetik esasları, ağaçlara şekil vermenin önemi ve fizyolojisi, modern terbiye sistemlerinin sınıflandırılması, küresel şekilli (bush-tree, Spindle-bush, Spanish-bush), konik şekilli (Merkezi lider, Mini merkezi lider, Palmet lider, HYTEC, Vertical Axis, SolAx, Super Spindle, North Holland spindle, Meadow Orchard system), düzlemsel şekilli (Lincoln canopy, Ebro trellis, Solen, Tabletop bed, Penn State thin-wall trellis, Palmetler) ve V Şekilli (Tatura trellis, Mini Tatura trellis, Geneva Y trellis, Mikado-drilling system, MIA trellis, Mini V Trellis, Gutingen V Slender spindle, V Super spindle) terbiye sistemleri, meyve tür ve çeşitlerinin büyüme ve gelişme eğilimlerine göre terbiye sistemlerinin değerlendirilmesi ve farklı yetiştirilme tekniklerine göre terbiye sistemlerinin analizi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Meyve ağaçlarında büyüme ve gelişmenin genetik esasları | | | 2 | Meyve ağaçlarında budama teknikleri, şekil vermenin önemi ve fizyolojisi | | | 3 | Meyvecilikte uygulanan terbiye sistemlerinin sınıflandırılması | | | 4 | Küresel terbiye sistemleri (Bush, Spindel Bush, Spanish Bush) | | | 5 | Konik terbiye Sistemleri (Merkezi Lider, Vogel Merkezi Lider, Slender Spindle, Vertical Axis) | | | 6 | Konik terbiye Sistemleri (İnce iğ, Kuzey Hollanda İğ Sistemi, Çok Sıralı İnce İğ Sistemi) | | | 7 | Konik terbiye Sistemleri (HYTEC, Super Spindle, Meadow Orchard) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Düzlemsel terbiye sistemleri (Düzenli Palmet, Serbest Palmet, Penn State Thin Wall Trellis) | | | 10 | Düzlemsel terbiye sistemleri (Lincoln Canopy, Ebro, Solem,Table Top Bed) | | | 11 | V-Y Şekilli terbiye sistemleri (Tatura trellis, Mini Tatura Trellis, Geneva Y Trellis, Mikado ve Drilling sistemi) | | | 12 | V -Y Şekilli terbiye sistemleri (Mia trellis, Mini V trellis, Gutingen V slender spindle, V super spindle) | | | 13 | Meyve tür ve çeşitlerine göre terbiye sistemlerinin değerlendirilmesi | | | 14 | Farklı yetiştirime tekniklerine göre terbiye sistemlerinin analizi | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Kaşka, N.; Paydaş Kargı, S., 2007. Meyve Ağaçları Fizyolojisi: Büyüme ve Gelişme. Nobel Kitabevi, 243 s. Faust, M. 1989. Physiology of Temperate Zone Fruit trees. John Wiley and Sons New York, USA Ferree, D.C., Schupp, J.R. 2003. Pruning and Training Physiology. In: Apples, Botany, Production and Uses. (eds: D.C. Ferree, I.J. Warrington). Cabi Publishing, UK. Micke, W., Hewitt, A.A., Clark, J.K., and Gerdts, M. 1980. Pruning Fruit and Nut Trees. U.C.Division of Agriculture and Natural Resources. Leaflet 21171. Physioloy: Growth and Development (Eds:K.M. Maib, P.K. Andrews, G.A. Lang, K. Mullinix). Good Fruit Grower, Washington, USA. Production and Uses. (eds: D.C. Ferree, I.J. Warrington). Cabi Publishing, UK. Soylu, A. 2006. Meyve ağaçlarında budama ve aşılama. Hasad Yayıncılık. İstanbul. Stebbins R.L. 2007. Training and pruning your home orchard. A. Pacific Nortwest Extension Publication. Oregon State Un.v, Washington State Univ. Univ of Idaho. PNW 400. USA Westwood, M.N. 1993. Temperate-Zone Pomology: Physiology and Culture. 3rd ed. Timber Press Inc., Portland, Oregon, USA. Yılmaz, M. 1976. Meyve Ağaçlarında Budama. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No. 112. Ders Kitabı 7. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı | 1 | 40 | 40 | Derse Katılım | 1 | 40 | 40 | Uygulama/Pratik | 1 | 30 | 30 | Alan Çalışması | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|