Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MTM-23-115 | MALZEMELERİN MEKANİK DAVRANIŞLARI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Malzemelerin mekanik özellikleri ve deformasyon mekanizmaları hakkında bilgilendirmek.
Farklı karakterdeki malzemelerin gerilme şekil değiştirme davranışlarının sebep sonuç ilişkisi içinde algılanmasının sağlanması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa HAMAMCI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Disiplinler Arası Mekatronik Mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve imalat mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 2 | Disiplinler Arası Mekatronik Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme ve farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 3 | Disiplinler Arası Mekatronik Mühendisliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı sorumluluk alarak yürütebilme, bağımsız olarak çözüm üretebilme, karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, takım çalışması gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | 4 | Disiplinler Arası Mekatronik Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 5 | Disiplinler Arası Mekatronik Mühendisliği alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, imalat alanındaki ve alan dışındaki gruplara, gerektiğinde uluslararasında yaygın kullanılan bir yabancı dili gerekli düzeyde kullanarak, yazılı, sözlü ve görsel olarak, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanıp, sistemli biçimde aktarabilmek ve iletişim kurabilmek | 6 | Disiplinler Arası Mekatronik Mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme, strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme | 7 | Disiplinler Arası Mekatronik Mühendisliği alanında yaptığı çalışmalarını, alanındaki uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Malzemedeki gerilme halinin yorumlanması
Malzemedeki şekil değiştirme halinin yorumlanması
Viskoelastik davranışın yorumlanması
Plastik davranışın yorumlanması
Yorulma davranışının yorumlanması
Malzemenin gerilme ve şekil değiştirme durumu ve bunlar üzerinde etkili parametreleri de içeren mühendislik bakışının kazandırılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Elastik deformasyon | | | 2 | Plastik deformasyon | | | 3 | Plastik deformasyon | | | 4 | Plastik davranışı etkileyen faktörler | | | 5 | Viskozite, viskoelastisite | | | 6 | Dislokasyon teorisi ve çeşitleri | | | 7 | Arasınav | | | 8 | Sürünme mekanizmaları | | | 9 | Mukavemet artırma yöntemleri | | | 10 | Mukavemet artırma yöntemleri | | | 11 | Malzemelerin Hasar Mekanizmaları | | | 12 | Malzemelerin yorulması | | | 13 | Metallerin aşınması | | | 14 | Metallerin aşınması | | | 15 | Metallerin aşınması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, William D. Callister, Nobel Akademik Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Makale Kritik Etme | 6 | 4 | 24 |
Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
Ev Ödevi | 5 | 4 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|