Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BMB-22-119BİOREACTORSSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Büyüyen canlı sistemleri için kullanılan reaktör tipleri hakkında bilgi edinmek. Öğrenciler, biyoreaktör tasarım ilkeleri ve özellikle ölçek-büyütme koşullarında reaktörlerin operasyonu ile ilişkili konular hakkında bilgi kazanacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üye Mehmet Selim ŞILBIR
Öğrenme Çıktıları
1Biyoreaktörlerin genel özelliklerini ifade edebilme yeteneğinin kazanılması
2Ölçek büyütme ile ilişkili stratejileri tanımlayabilme
3Biyorektörlerle ilişki konular hakkında bilgi edinmek için bilgi arama yöntemlerini ve modern kütüphane taramalarını kullanabilme
4Bilimsel literatürleri okuyabilme, biyomoleküler yapı ve fonksiyon hakkında bilgiyi yorumlayabilme
5Bilimdeki yenilikleri takiben kendini geliştirme ve etkin bir takım çalışanı olma becerisini kazanma
6Sözlü sunumlar ile sonuçları ifade edebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Karıştırmalı tank reaktörü, dolgu yatak reaktörü, hava kaldırmalı reaktör, akışkan yatak reaktörü, kabarcık kolan reaktörü. Biyoreaktör prosesinin yönetim analizi, biyoreaktörlerde oksijen kütle transferi – mikrobiyal oksijen ihtiyacı; kütle transfer katsayısının belirlenmesi için kullanılan yöntemler; kütle transfer bağıntıları. Oksijen transferi, enerji tüketimi ve pervane hızını temel alan biyoreaktörler için ölçek küçültme ve ölçek büyütme krtiterleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Biyoreaktörlere giriş ve çeşitli reaktör tipleri
2Karıştırmalı tank reaktörünün özellikleri ve konfigürasyonu
3Dolgu yatak reaktörü – konfigürasyonu, avantajları, dezavantajları ve uygulamaları
4Hava kaldırmalı reaktör ve kabarcık kolon reaktörü - konfigürasyonu, avantajları, dezavantajları ve uygulamaları
5Akışkan yatak reaktörü - konfigürasyonu, avantajları, dezavantajları ve uygulamaları
6Biyoreaktör prosesinin yönetim analizi
7Problem çözme
8Arasınav
9Biyoreaktörlerde oksijen kütle transferi, gaz-sıvı kütle transferi
10Biyoreaktörlerde oksijen kütle transferi
11Kütle transfer katsayısının belirlenmesinde kullanılan yöntemler
12Enstrümantasyon ve kontrol
13Biyoreaktörler için ölçek büyütme ve küçültme kriterleri
14Problem çözme
15Dönem Sonu Projesi Sunumu
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Binoy Ranjan Maiti, Principles of Bioreactor Design (2018) Michael Shuler, Fikret Kargi, Matthew DeLisa, Bioprocess Engineering: Basic Concepts (Prentice Hall International Series in the Physical and Chemical Engineering Sciences) 3rd Edition (2017) Carl‐Fredrik Mandenius, Design, Operation and Novel Applications (2016) C. Radledge, B. Kristiansen, “Basic Biotechnology”, Second Edition,, Cambridge University Press, (2001)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Rehberli Problem Çözümü14228
Proje Hazırlama22550
Proje Sunma22040
Bireysel Çalışma4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma248
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)193
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ154 3 3       
ÖÇ255 444       
ÖÇ34345435 4 5 5
ÖÇ45335335 4 4 5
ÖÇ533  3534544 5
ÖÇ63    44 455  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr