Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BMB-22-119 | BİOREACTORS | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Büyüyen canlı sistemleri için kullanılan reaktör tipleri hakkında bilgi edinmek. Öğrenciler, biyoreaktör tasarım ilkeleri ve özellikle ölçek-büyütme koşullarında reaktörlerin operasyonu ile ilişkili konular hakkında bilgi kazanacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üye Mehmet Selim ŞILBIR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Biyoreaktörlerin genel özelliklerini ifade edebilme yeteneğinin kazanılması | 2 | Ölçek büyütme ile ilişkili stratejileri tanımlayabilme | 3 | Biyorektörlerle ilişki konular hakkında bilgi edinmek için bilgi arama yöntemlerini ve modern kütüphane taramalarını kullanabilme | 4 | Bilimsel literatürleri okuyabilme, biyomoleküler yapı ve fonksiyon hakkında bilgiyi yorumlayabilme | 5 | Bilimdeki yenilikleri takiben kendini geliştirme ve etkin bir takım çalışanı olma becerisini kazanma | 6 | Sözlü sunumlar ile sonuçları ifade edebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Karıştırmalı tank reaktörü, dolgu yatak reaktörü, hava kaldırmalı reaktör, akışkan yatak reaktörü, kabarcık kolan reaktörü. Biyoreaktör prosesinin yönetim analizi, biyoreaktörlerde oksijen kütle transferi – mikrobiyal oksijen ihtiyacı; kütle transfer katsayısının belirlenmesi için kullanılan yöntemler; kütle transfer bağıntıları. Oksijen transferi, enerji tüketimi ve pervane hızını temel alan biyoreaktörler için ölçek küçültme ve ölçek büyütme krtiterleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Biyoreaktörlere giriş ve çeşitli reaktör tipleri | | | 2 | Karıştırmalı tank reaktörünün özellikleri ve konfigürasyonu | | | 3 | Dolgu yatak reaktörü – konfigürasyonu, avantajları, dezavantajları ve uygulamaları | | | 4 | Hava kaldırmalı reaktör ve kabarcık kolon reaktörü - konfigürasyonu, avantajları, dezavantajları ve uygulamaları | | | 5 | Akışkan yatak reaktörü - konfigürasyonu, avantajları, dezavantajları ve uygulamaları | | | 6 | Biyoreaktör prosesinin yönetim analizi | | | 7 | Problem çözme | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Biyoreaktörlerde oksijen kütle transferi, gaz-sıvı kütle transferi | | | 10 | Biyoreaktörlerde oksijen kütle transferi | | | 11 | Kütle transfer katsayısının belirlenmesinde kullanılan yöntemler | | | 12 | Enstrümantasyon ve kontrol | | | 13 | Biyoreaktörler için ölçek büyütme ve küçültme kriterleri | | | 14 | Problem çözme | | | 15 | Dönem Sonu Projesi Sunumu | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Binoy Ranjan Maiti, Principles of Bioreactor Design (2018) Michael Shuler, Fikret Kargi, Matthew DeLisa, Bioprocess Engineering: Basic Concepts (Prentice Hall International Series in the Physical and Chemical Engineering Sciences) 3rd Edition (2017) Carl‐Fredrik Mandenius, Design, Operation and Novel Applications (2016) C. Radledge, B. Kristiansen, “Basic Biotechnology”, Second Edition,, Cambridge University Press, (2001) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje Sunma | 2 | 20 | 40 |
Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | | 3 | | 3 | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | | 4 | 4 | 4 | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | | 4 | | 5 | | 5 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | | 4 | | 4 | | 5 | ÖÇ5 | 3 | 3 | | | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | | 5 | ÖÇ6 | 3 | | | | | 4 | 4 | | 4 | 5 | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|