Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SBK-23-107 | KAMU YÖNETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, geleneksel kamu yönetimi yaklaşımı ve çağdaş kamu yönetimi yaklaşımlarının öğrenilmesi, Türk kamu yönetiminin çağdaş yaklaşımlar perspektifinde analiz edilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Resul GÜLEÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klasik kamu yönetimi anlayışı ile yeni kamu yönetimi anlayışı arasındaki farklılıkları bilir. | 2 | Özel ve kamu sektöründe yönetim ihtiyaçlarına cevap verebilir. | 3 | Daha yenilikçi ve gelişimci bir kamu yönetimi anlayışının oluşumuna katkı sunar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Yönetim Düşüncesinin Evrimi, Yönetişim, Modernizm ve postmodernizm |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yönetim Düşüncesinin Evrimi | | | 2 | Yönetişim | | | 3 | Modernizm ve postmodernizm | | | 4 | Kamu yönetiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin rolü | | | 5 | Performans yönetimi | | | 6 | E-devlet | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Etik ve kamu yönetimi | | | 9 | Çatışma yönetimi | | | 10 | Kariyer yönetimi | | | 11 | Kriz Yönetimi | | | 12 | Örgütsel Sinizm | | | 13 | Örgütlerde Yıldırma (Mobbing) | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Acar, M. (vd.). (2003). Çağdaş Kamu Yönetimi I,II. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Al. H. (2008). Yeni Kamu Yönetimi. İstanbul: Değişim Yayınları.
Balcı, A. (vd.). (2008). Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Öktem, K., Ömürgönülşen, K. (2004). Kamu Yönetimi Gelişimi ve Güncel Sorunları, Ankara: İmaj Yayınevi.
Parlak, B. (2008). Kamu Yönetiminde Yeni Vizyonlar. Ankara: Turhan Kitabevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 6 | 15 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|