|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAE-23-136 | TARIMSAL GİRİŞİMCİLİK | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Ar-Ge, buluş, inovasyon, teknoloji ve girişimcilik gibi temel konular işlenecektir. Özellikle kavramların farkları, türleri, yeni paradigmalar ve sosyo-ekonomik etkileri incelenecektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Köksal KARADAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnovasyon, Ar-Ge, Girişimcilik kavramlarının anlayabilme | 2 | Girişimcilik kavramını anlayabilme ve tekno girişimin ülkenin gelişmesi için önemini anlayabilme | 3 | Ar-Ge, inovasyon ve girişimcilik faaliyetlerinin yürütülmesi için gerekli becerilere sahip olma | 4 | Girişim için niş alanları/yüksek katma değerli ürünleri ve pazarın ihtiyaçlarını tespit edebilmek için gerekli mekanizmaları anlayabilme | 5 | . Girişim için gerekli finansal kaynaklara erişebilmek için bilgi birikimine sahip olma |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin Hedefleri
1.Girişimciliğin temel fonksiyonlarını açıklayabilme
2.Girişimciliği etkileyen faktörleri sınıflandırabilme
3.Girişimcilik ilke ve koşullarını açıklayabilme
4.İş kurma tekniklerini ve aşamalarını kavrayabilme, iş planı hazırlayabilme
5.Girişimcilikte karar alma sürecini ve ekonomik sonuçlarını analiz edebilme
6.Tarımsal girişimcilik alanlarını ve olanaklarını tartışabilme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Girişimcilik; Tanımlar ve özellikler | | | 2 | Girişimcilik; Girişimci Kimdir? Girişimci doğulur mu olunur mu? | | | 3 | Startup Nasıl Kurulur? | | | 4 | İş Modeli Geliştirme ve Yalın Girişim Başarılı ve başarısız girişimci özellikleri | | | 5 | Bir girişimin yaşam döngüsü | | | 6 | Girişimciliğe yönelik destekler | | | 7 | Girişimciliğe yönelik destekler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Ar-Ge ve inovasyon Türleri: Ürün inovasyonu, süreç inovasyonu- radikal inovasyon ve adımsal inovasyon | | | 10 | İnovasyonun Kaynağı ve Önündeki Engeller, inovasyonun firma ve ülke için önemi | | | 11 | İnovasyonun Ölçülmesi, yöntemler ve araçlar | | | 12 | İnovasyonun Ölçülmesi, yöntemler ve araçlar
İnovasyonun korunması; Patent, Ticarı Sır, Marka ve Tasarım | | | 13 | Dünyada tarımsal girişimcilikteki gelişmeler uygulamadan örneklerle açıklama | | | 14 | Türkiye’de tarımsal girişimcilik alanları ve olanakları anlatılarak, bu alana yönelik yatırım örnekleri sunma | | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Apak, S., Taşcıvan, K.H., Aksoy, M., 2010,
Girişimcilik ve Sermaye Tedarik Yöntemleri, Papatya Yayıncılık, İstanbul.
Akpınar, S., 2011, Girişimciliğin Temel Bilgileri, Umuttepe Yayınları, Kocaeli.
Arıkan, S., 2008, Girişimcilik-Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular, Siyasal Kitabevi, Ankara.
Döm, S., 2012, Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği, Detay Yayıncılık, Ankara.
Ernst, M., Woods, T., 2001, Profiles in Agricultural Entrepreneurship, Cooperative Extension Service, University of Kentucky College of Agriculture.
Çetin, B., 2013, Uygulamalı Tarım Ekonomisi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
Lambing, P., Kuehl, C.R., 2000, Entrepreneurship, Second Edition, Prentice Hall, New-Jersey.
Müftüoğlu, M.T., Haliloğlu, N., 2011, Nasıl Girişimci Olunur?, Turhan Kitabevi, Ankara. Rehber, E., Tipi, T., 2005, Tarımsal İşletmecilik ve Planlama, Uludağ Üniversitesi Yayın No: 425, Bursa.
Seelig, T.L. (Çev:N.Önoğlu), 2010, İnovasyon: Girişimcilik Üzerine Yaratıcı Çalışmalar, Kuraldışı Yayınları, İstanbul.
Tikici, M., Aksoy, A., 2009, Girişimcilik ve Küçük İşletmeler, Nobel Yayıncılık, Ankara.
Tutar, H., Altınkaynak, F., 2013, Girişimcilik (Temel Girişimcilik ve İş Kurma Süreci), Detay Yayıncılık, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 7 | 56 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 8 | 96 | Ev Ödevi | 4 | 6 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|