Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAE-23-144TÜRKİYE AB İLİŞKİLERİNİN ANALİZİSeçmeli136
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Avrupa Birliği ve Türkiye İlişkilerinin öğrenilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Kasım ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1Avrupa Birliğinin yapısını tanıma
2Türkiye'nin üyelik sürecini öğrenme
3Avrupa Birliğini ve Türkiye'yi analiz edebilme
4Önümüzdeki üyelik sürecini kavrayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Avrupa Birliğinin kuruluşu, yapısı ve gelişim süreci, Türkiye'nin üyelik süreci, aşamaları ve karşılaşılan sorunlar. Mevcut durumun analizi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Avrupa Birliğinin Kuruluş Amacı
2Avrupa Birliğinin Kuruluş Amacı
3Türkiye'nin Avrupa Birliği Üyelik Süreci
4Türkiye'nin Avrupa Birliği Üyelik Süreci
5Türkiye'nin üyelik sürecinde karşılaştığı sorunlar
6Türkiye'nin üyelik sürecinde karşılaştığı sorunlar
7Türkiye'nin alması gereken önlemler ve uyum çalışmaları
8Türkiye'nin alması gereken önlemler ve uyum çalışmaları
9Türk tarımının yapısal durumu ve uyum süreci
10Türk tarımının yapısal durumu ve uyum süreci
11Avrupa Birliği ülkelerinin mevcut yapıları ve sorunları
12Avrupa Birliği ülkelerinin mevcut yapıları ve sorunları
13Üyelik sürecinde Türkiye'ye bekleyen sürecin analizi
14Üyelik sürecinde Türkiye'ye bekleyen sürecin analizi
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma1110110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4 3     2  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr