Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBT-23-116 | GEN TRANSFER METOTLAR VE VEKTÖRLER | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, günümüzde moleküler biyolojide kullanılan gen transfer tekniklerinin ve kullanılan vektörlerin öğretilmesidir. Böylece öğrencinin lisansüstü çalışmalarda karşılaşabileceği problemlerde yeni bir bakış açısı geliştirerek başarılı olması hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Fatih DEMİREL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisi | 2 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama becerisi | 3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi | 4 | Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi | 5 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi | 6 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi | 7 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme becerisi | 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme becerisi | 9 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme becerisi | 10 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 11 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi | 12 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilme becerisi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Dersin mesleki gelişime katkısı öğrenciye tarımsal biyoteknolojide kullanılan tekniklerin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği |
1. Entegre bir multidisipliner yaklaşım kullanarak sorunları analiz etmek ve çözmek
2. Çeşitli kaynaklardan bilgiye ulaşmak eleştirel değerlendirmek
3. Orijinal bir araştırma programı planlamak, yürütmek ve yazmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | yok | yok | 2 | Plazmid nedir? | | | 3 | Plasmidlerin moleküler yapıları | | | 4 | Vektör çeşitleri | | | 5 | Vektör dizaynı | | | 6 | Gen transfer metotları | | | 7 | Gen transfer metotları (devam) | | | 8 | Gen transfer metotları (devam) | | | 9 | Prokaryotik ve ökaryotik genlerin ekspresyonu | | | 10 | Prokaryotik ve ökaryotik genlerin ekspresyonu(devam) | | | 11 | Prokaryotik ve ökaryotik genlerin ekspresyonu(devam) | | | 12 | Konu ile ilgili güncel literatürün kritik incelenmesi | | | 13 | Konu ile ilgili güncel literatürün kritik incelenmesi | | | 14 | Konu ile ilgili güncel literatürün kritik incelenmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Primrose, S. B., Twyman, R. M., & Old, R. W. (2001). Principles of gene manipulation (Vol. 6). Oxford: Blackwell Science.
2. Güncel makaleler
3. Ders sunumları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 | ÖÇ10 | ÖÇ11 | ÖÇ12 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|