Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBT-23-104 | BİTKİ ISLAHINDA GENETİK MÜHENDİSLİĞİ | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerine bitki Islahında gen aktarım yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Adnan AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin alıp başarılı olan Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri aşağıda listelenen konularda yeterliliklere sahip olurlar;
1) Rekombinant DNA teknolojisinin temel ilkelerinin kavranılması
2) Protein ifade sistemlerinin prensiplerinin öğrenilmesi
3) Blotlama ve rekombinant taramanın temellerine aşina olunması
4) E. coli ve Bacillus sistemlerinin karşılaştırılması için ekspresyon sistemleri hakkında detaylı bilgiye sahip olunması
5) Prokaryotik hücreler, maya ve yüksek ökaryotlardaki klonlama adımlarının öğrenilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bitki ıslahında kullanılan yöntemler ve bu yöntemlerin bitikilere uygulanışında orataya çıkabilecek avantaj ve dez avantajların tartışılıp öğrenmesine yönelik bilgiler öğrenilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genetik Mühendisliği Nedir? | | | 2 | DNA ve RNA’nın yapısı | | | 3 | DNA ve RNA İzolasyonu | | | 4 | Gen ve Genom, Gen Organizasyonu, Gen İfadesi | | | 5 | Prokaryotik ve Ökaryotik Gen Kasetleri | | | 6 | Gen klonlamada kullanılan Laboratubar Gereçleri | | | 7 | DNA modifikasyonunda kullanılan enzimler ve Restriksiyon Enzimleri (RE) | | | 8 | Plazmitler ve Vektörler | | | 9 | Gen Aktarım Yöntemleri | | | 10 | Protoplast, Mikro-Enjeksiyon | | | 11 | Biyolistik Gen Transfer Yöntemi | | | 12 | Agrobacterium ile Gen Transfer Yöntemi | | | 13 | RNAi | | | 14 | Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Desmond S. T. Nicholl. 2008. An Introduction to Genetic Engineering 3rd Edition University of the West of Scotland, Paisley, UK. ISBN-9780521615211 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Soru-Yanıt | 1 | 50 | Sözlü Sınav | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Seminer | 1 | 50 | Sözlü Sınav | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Quiz | 14 | 3 | 42 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|