Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBT-23-122 | MOLEKÜLER MARKIRLAR VE ANALİZ YÖNTEMLERİ | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, biyoteknolojik yaklaşımlardan biri olan Moleküler markırlarn bitki ıslahında kullanım amacını öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Adnan AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin alıp başarılı olan Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri aşağıda listelenen konularda yeterliliklere sahip olurlar;
1) Moleküler markırların kullanım alanları
2) Moleküler markır yöntemleri
3) Moleküler markırların geliştirilmesi
4) Markır yardımıyla seleksiyon |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
DNA düzeyinde markırlar ile ile ilgili bilgiler edinilerek markır yöntemiyle ıslah çalışmalarına katkı yapılacak düzeyde bilgi sahini olunmaktadır. Ayrıca bu tekniklerin kullanılmasında laboratuvar teknikleri de öğrenilmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ökaryotik ve Prokaryotik Genomların Karşılaştırılması | | | 2 | Morfolojik Markırlar | | | 3 | Biyokimyasal Markırlar | | | 4 | Moleküler Markırlar | | | 5 | Moleküler Markırların Kullanım Alanları | | | 6 | Moleküler Markır Teknikleri | | | 7 | PZR tabanlı olmayan Moleküler Markır teknikleri | | | 8 | Sınırlandırılmış Kısım Uzunluk Polimorfizmi (SKUP) | | | 9 | PZR tabanlı Moleküler Markır teknikleri | | | 10 | Minisatellit (M-Sat) | | | 11 | Çoğaltılmış Kısım Uzunluk Polimorfizmi (ÇKUP) | | | 12 | Rastlantısal Çoğaltılmış DNA Polimorfizmi (RÇDP) | | | 13 | Basit Tekrarlı Sekans Polimorfizmi (BTSP)
Basit Tekrarlı Sekanslar Arası Polimorfizmi (BTSAP) | | | 14 | Tek Nükleotit Polimorfizmi (TNP) | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Henry, J. R., (Ed.), 2012. Molecular Markers in Plants. New Jersey: Wiley-Blackwell. ISBN: 9780470959510 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Sözlü Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Sözlü Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Quiz | 10 | 1 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|