Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBT-23-110 | BİYOENFORMATİK VE UYGULAMALARI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı Yüksek Lisans öğrencilerine temel biyoenformatik uygulamalar hakkında bilgiler öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Kaan Hürkan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1) Temel biyoenformatik terimler | 2 | 2) Gen Bankalarının kullanımı | 3 | 3) Biyoenformatik için kullanılan bilgisayar uygulamaları | 4 | 4) Biyoenformatik için kullanılan internet siteleri | 5 | 5) Temel biyoenformatik analizler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Temel biyoenformatik terimler, Gen Bankalarının kullanımı, Biyoenformatik için kullanılan bilgisayar uygulamaları, Biyoenformatik için kullanılan internet siteleri, Temel biyoenformatik analizler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Biyoenformatiğe Giriş: Biyoenformatik nedir? DNA Dizilerinin İncelenmesi, RNA Dizilerinin İncelenmesi | | | 2 | DNA’nın Kodlayan Bölgeleri, Tüm Genom İle Çalışmak | | | 3 | Biyoenformatik Nasıl Kullanılır? | | | 4 | Nükleotit Veri Tabanlarının Kullanımı | | | 5 | Protein ve Özel Dizi Veri Tabanlarının Kullanımı | | | 6 | Tek DNA Dizisi İle Çalışma | | | 7 | Working With a Single Protein Sequence | | | 8 | DNA Dizi Analizlerinin İncelenmesinde İleri Teknikler | | | 9 | İki Dizinin Karşılaştırılması | | | 10 | Çoklu Dizi Hizalanması | | | 11 | Hizalamaların Düzenlenmesi ve Yayımlanması | | | 12 | İleri Biyoenformatik Teknikler | | | 13 | Filogenetik Ağaç Oluşturmak | | | 14 | Bazı Biyoenformatik Kaynakların Tanıtılması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaya, Z., 2014. Bioinformatics for Biologists / Pevzner, P., Shamir, R., 2011. Biyologlar İçin Biyoenformatik. 1. Basımdan Çeviri. Kızılay: Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 9786051337791
Claverie, J. M. ve Notredame, C., 2007. Bioinformatics for Dummies 2nd Edition. Hoboken: Wiley Publishing Inc. ISBN: 9780470089859 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Rapor | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|