Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TBT-23-121 | MOLEKÜLER GENETİK | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, moleküler biyoloji çalışmalarında hücre içindeki organellerin fonksiyon ve işleyişlerini anlamak, hücre genomu ve ekstra kromozomal yapıların moleküler düzeyde anlaşılmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Adnan AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin alıp başarılı olan Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri aşağıda listelenen konularda yeterliliklere sahip olurlar;
1) Hücre organel ve görevlerinin öğrenilmesi
2) Hücre yapısındaki biyomolekül kavramının benimsenmesi
3) Bazların, nükleotidlerin, nükleositlerin ve kromozom yapılarının öğrenilmesi
4) DNA replikasyonu, Transkripsiyon ve Translasyon mekanizması ve bu mekanizmalardaki patikaların öğrenilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu dersin hedefi Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerinin genetik düzeyde yapacakları biyoteknolojik çalışmalarda genetiğin yapısını anlamaları ve karşılaşabilecekleri sorunları çözmeye yönelik bilgilerin kazandırılmasıdır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hücrenin Yapısı | | | 2 | Hücrede Bölünme Evreleri | | | 3 | Hücrede Makro ve Mikro Moleküller | | | 4 | Bazların Yapısı | | | 5 | Nükleotid, Nükleosit ve Kromozom Yapıları | | | 6 | DNA ve RNA Çeşitleri | | | 7 | Prokaryot ve Ökaryot Hücrelerin Genom Karşılaştırılması | | | 8 | DNA Replikasyonunun Moleküler Temelleri-1 | | | 9 | DNA Replikasyonunun Moleküler Temelleri-2 | | | 10 | RNA Replikasyonunun Moleküler Temelleri-1 | | | 11 | RNA Replikasyonunun Moleküler Temelleri-2 | | | 12 | RNA Replikasyonunun Moleküler Temelleri-3 | | | 13 | Transkripsiyonun ve Translasyonun Moleküler Temelleri | | | 14 | Proteinlerin Yapısı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Miglani, G.S. 2015. Essantial of Molecular Genetics. DOI: 10.13140/2.1.3513.3769. Copublished by Alpha Science International, Oxford, U.K. and Narosa Publishing House, New Delhi, India. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Quiz | 1 | 50 | Sözlü Sınav | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Quiz | 1 | 50 | Sözlü Sınav | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Quiz | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|