Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TRH-23-107BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI VE YENİ DÜNYA DÜZENİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Birinci Dünya Savaşı’nın sebepleri, süreci ve sonuçlarıyla öğrenciye kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Halit BAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci, • Konunun kaynaklarını bilir, • Birinci Dünya Savaşının sebeplerini tartışıp yorumlayabilir, • Sonuçlarını tartışabilir, • Savaşın taraflarını tasnif edebilir, • Savaşı silah ve cephane ile birlikte diğer etkenlerini bilir tartışır, • Birinci Dünya Savaşı hakkında arşiv çalışması yapabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Birinci Dünya Savaşı'na giden süreç, Devletler ve politikaları, savaş ve sonrasındaki Dünya düzeni
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Kaynakları
2Savaş öncesindeki genel durum
3Bloklaşma ve İttifaklar
41914 yılında Cepheler ve Devletlerin Siyaseti
51915 yılında Cepheler ve Devletlerin Siyaseti
61916 yılında Cepheler ve Devletlerin Siyaseti
71917 yılında Cepheler ve Devletlerin Siyaseti
81918 yılında Cepheler ve Devletlerin Siyaseti
9Ara Sınav
10Savaşı Bitiren Antlaşmalar ve Paris Barış Konferansı
11Birinci Dünya Savaşı Sonrasında Avrupa Kıtası
12Birinci Dünya Savaşı Sonrasında Asya Kıtası
13Birinci Dünya Savaşı Sonrasında Anlaşmazlıklar
14Dönem Sonu Değerlendirmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1789-1914) • Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1980) • Pierre Renouvin, Birinci Dünya Savaşı Tarihi (1914-1918), Cilt I ve II • Hew Strachan, Birinci Dünya Savaşı • I.Dünya Savaşı ve 20. Yüzyıl, ed. Jay Winter, Geoffrey Parker, Mary R. Habeck • Roger Ford, Cennetten Mahşere Ortadoğu’da Birinci Dünya Savaşı • Sean McMeekin, Birinci Dünya Savaşı’nda Rusya’nın Rolü • Ahmet Emin Yalman, Birinci Dünya Savaşı’nda Türkiye • Stanford Shaw, The Ottoman Empire in World War I • Herfried Münkler, İmparatorluklar – Eski Roma’dan ABD’ye Dünya Egemenliğinin Mantığı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr