Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ARK-23-217 | YUNAN VE ROMA ÇAĞLARINDA ÜRETİM - II | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yunan ve Roma Çağları’nda üretilen ürünlerin coğrafi dağılımı, çevresel
koşulların üretim biçimlerine etkisi, üretim teknolojisi, sürdürülebilirliği,
ekonomik, sosyal ve kültürel yaşama etkilerinin irdelenmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Bahattin ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yunan ve Roma Çağları’nda üretilen ürün grupları
hakkında bilgi sahibi olunur ve günümüz üretim
maddeleriyle analoji yapılması sağlanır | 2 | Üretim teknolojisi hakkında bilgi sahibi olunur ve
günümüz üretim teknolojisiyle analoji yapılması
sağlanır | 3 | Coğrafi ve iklimsel koşulların üretilen ürünler
üzerindeki etkisi ve ürün çeşitliliğinin hangi
koşullarda sağlandığı anlaşılır | 4 | Üretimin insan yaşantısı üzerindeki sosyo-kültürel
etkileri tartışılır ve anlaşılır | 5 | Üretimin ticaret ve ekonomi biçimlerini ne şekilde
etkilediği öğrenilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
- |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Konum, Kentler ve Paleocoğrafik Özellikler | | | 2 | Bölgenin Üretim Potansiyeli | | | 3 | Terracotta Üretimi | | | 4 | Terracottadan üretilen ürünler | | | 5 | Seramik Üretimi | | | 6 | Pottery Production | | | 7 | Litik Madenler ve Litik Ürünler | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Metalik Madenler ve Madeni Ürünler | | | 10 | Metalik Madenler ve Madeni Ürünler | | | 11 | Sikke Darbı | | | 12 | Tekstil Tekonoljisi ve Tekstil Ürünleri | | | 13 | Tekstil Tekonoljisi ve Tekstil Ürünleri | | | 14 | Ormancılık ve Orman Ürünleri | | | 15 | Final sınavına hazırlık | | | 16 | Son Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aristoteles (2013). Atinalıların Devleti. (çev. Furkan Akderin). İstanbul: Say
Yayınları.
Cato and Varro (1933). De Agricultura (çev. William Davis Hooper), CambridgeLondon: Harvard University-Heinemann Press.
Columella (1960). De Agricultura vol.1-2. (çev. Harrison Boyd Ash), Cambridge:
Harvard University Press.
Homeros (1981). İliad. (çev. Azra Erhat; A. Kadir), İstanbul: Can Yayınları.
Homeros (1970). Odysseia. (çev. Azra Erhat; A. Kadir), İstanbul: Can Yayınları.
Ksenephon (1897). Oeconomicus. (çev. H. G. Dakyns). London: Macmillan and
Company.
Ksenophon (1999). Hellenika. (çev. Suat Sinanoğlu), Ankara: Türk Tarih
Kurumu.
Ksenephon (2017). Anabasis. (çev. Ari Çokona), İstanbul: Türkiye İş Bankası
Kültür Yayınları.
Plinius (1963-1967). Naturalis Historia 1-32. (çev. H. Rackham), CambridgeLondon: Harvard University-Heinemann.
Strabon (2000). Geographika. (çev. Adnan Pekman), İstanbul: Arkeoloi ve Sanat
Yayınları.
Theoprastus (1916). Historia Plantarum 1-2. (çev. Sir Arthur Hort), LondonNewYork: Heinemann-G.P. Putnam’s Sons.
Thukydides (2017). Historiae. (çev. Furkan Akderin), İstanbul: Belge Yayınları.
Varro (1933). De Re Rustica (çev. William Davis Hooper), Cambridge-London:
Harvard University-Heinemann Press.
Vergilius (2015). Georgica. (çev. Çiğdem Dürüşken), İstanbul: Alfa Basım Yayım
Dağıtım.
Adkins, Lesley; Adkins, Roy (2004). Handbook to Life in Ancient Rome, New
York: Facts on File |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 15 | 10 | 150 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|