Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ARK-23-205ETNOARKEOLOJİ - IISeçmeli136
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Erken uygarlıkları anlamak ve analojiler yapmayı öğrenmek için etnoarkeolojik verileri kullanmanın önemini öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Bahattin ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Geleneklerin değerlerini öğrenir
2Eski ve modernin karşılaştırılmasını sağlar
3Geçmiş ve modern nesneler arasındaki bağlantıları kurar
4Kültürel gelişimin gerekliliğini anlar ve yakın geçmişin ve hayatta kalan etnografik malzemenin değerini anlar
5Geçmişe ait değerlerin koruma ve korunma ihtiyacını anlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1 Dünyada etnoarkeoloji çalışmaları 2 Türkiye’de etnoarkeloji çalışmaları 3 Etnoarkeolojinin kaynakları 4 Hamit Zübeyr Koşay, Robert Braidwood, Tomris Bakır ve Jak Yakar 5 Keban Projesi 6 Güneydoğu Anadolu Tarihöncesi Araştırmaları Projesi 7 Anadolu’nun etnoarkeolojisi 8 Ara sınav 9 Etnoarkeolojik materyallerin belgelenmesi 10 Etnoarkeolojik materyallerle analoji kurulmasının öğretilmesi 11 Etnoarkeolojik yöntemlerle besin üretimi denemeleri 12 Etnoarkeolojik yöntemlerle araç gereç üretimi denemeleri 13 Müzelerdeki etnoarkeoljik materyallerin değerlendirilmesi 14 Müzelerdeki etnoarkeoljik materyallerin değerlendirilmesi 15 Final sınavına hazırlık
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dünyada etnoarkeoloji çalışmaları
2Türkiye’de etnoarkeloji çalışmaları
3Etnoarkeolojinin kaynakları
4Hamit Zübeyr Koşay, Robert Braidwood, Tomris Bakır ve Jak Yakar
5Keban Projesi
6Güneydoğu Anadolu Tarihöncesi Araştırmaları Projesi
7Anadolu’nun etnoarkeolojisi
8Ara Sınav
9Etnoarkeolojik materyallerin belgelenmesi
10Etnoarkeolojik materyallerle analoji kurulmasının öğretilmesi
11Teaching analogy with ethnoarchaeological materials .
12Etnoarkeolojik yöntemlerle besin üretimi denemeleri
13Müzelerdeki etnoarkeoljik materyallerin değerlendirilmesi
14Etnoarkeolojik yöntemlerle araç gereç üretimi denemeleri
15Müzelerdeki etnoarkeoljik materyallerin değerlendirilmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Turan Takaoğlu, (2004). “Ethnoarchaeology in Turkey. A historical approach.” Ethnoarchaeological Investigations in Rural Anatolia, volume 1. Yakar, J.; Riegel, S. H. (2007). Anadolu'nun Etnoarkeolojisi: Tunç ve demir çağlarında kırsal kesimin sosyo-ekonomik yapısı. İstanbul: Homer Kitabevi. Atti del convegno nazionale di etnoarcheologia, Lugli, F., Stoppiello, A. A., & Biagetti, S. (2013). Ethnoarchaeology: Current research and field methods : conference proceedings, Rome, Italy, 13th-14th may 2010. Oxford [England: Archaeopress
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11515
Derse Katılım1510150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)193
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr