Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ARK-23-205 | ETNOARKEOLOJİ - II | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Erken uygarlıkları anlamak ve analojiler yapmayı öğrenmek için
etnoarkeolojik verileri kullanmanın önemini öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Bahattin ÇELİK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Geleneklerin değerlerini öğrenir | 2 | Eski ve modernin karşılaştırılmasını sağlar | 3 | Geçmiş ve modern nesneler arasındaki bağlantıları
kurar | 4 | Kültürel gelişimin gerekliliğini anlar ve yakın
geçmişin ve hayatta kalan etnografik malzemenin
değerini anlar | 5 | Geçmişe ait değerlerin koruma ve korunma ihtiyacını
anlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1 Dünyada etnoarkeoloji çalışmaları
2 Türkiye’de etnoarkeloji çalışmaları
3 Etnoarkeolojinin kaynakları
4 Hamit Zübeyr Koşay, Robert Braidwood, Tomris Bakır ve Jak
Yakar
5 Keban Projesi
6 Güneydoğu Anadolu Tarihöncesi Araştırmaları Projesi
7 Anadolu’nun etnoarkeolojisi
8 Ara sınav
9 Etnoarkeolojik materyallerin belgelenmesi
10 Etnoarkeolojik materyallerle analoji kurulmasının öğretilmesi
11 Etnoarkeolojik yöntemlerle besin üretimi denemeleri
12 Etnoarkeolojik yöntemlerle araç gereç üretimi denemeleri
13 Müzelerdeki etnoarkeoljik materyallerin değerlendirilmesi
14 Müzelerdeki etnoarkeoljik materyallerin değerlendirilmesi
15 Final sınavına hazırlık |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dünyada etnoarkeoloji çalışmaları | | | 2 | Türkiye’de etnoarkeloji çalışmaları | | | 3 | Etnoarkeolojinin kaynakları | | | 4 | Hamit Zübeyr Koşay, Robert Braidwood, Tomris Bakır ve Jak
Yakar | | | 5 | Keban Projesi | | | 6 | Güneydoğu Anadolu Tarihöncesi Araştırmaları Projesi | | | 7 | Anadolu’nun etnoarkeolojisi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Etnoarkeolojik materyallerin belgelenmesi | | | 10 | Etnoarkeolojik materyallerle analoji kurulmasının öğretilmesi | | | 11 | Teaching analogy with ethnoarchaeological materials . | | | 12 | Etnoarkeolojik yöntemlerle besin üretimi denemeleri | | | 13 | Müzelerdeki etnoarkeoljik materyallerin değerlendirilmesi | | | 14 | Etnoarkeolojik yöntemlerle araç gereç üretimi denemeleri | | | 15 | Müzelerdeki etnoarkeoljik materyallerin değerlendirilmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Turan Takaoğlu, (2004). “Ethnoarchaeology in Turkey. A historical approach.”
Ethnoarchaeological Investigations in Rural Anatolia, volume 1.
Yakar, J.; Riegel, S. H. (2007). Anadolu'nun Etnoarkeolojisi: Tunç ve demir
çağlarında kırsal kesimin sosyo-ekonomik yapısı. İstanbul: Homer Kitabevi.
Atti del convegno nazionale di etnoarcheologia, Lugli, F., Stoppiello, A. A., &
Biagetti, S. (2013). Ethnoarchaeology: Current research and field methods :
conference proceedings, Rome, Italy, 13th-14th may 2010. Oxford [England:
Archaeopress |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Derse Katılım | 15 | 10 | 150 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|