Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ARK-23-118YUNAN VE ROMA ÇAĞLARINDA GÜNLÜK YAŞAM - ISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Antik Yunan ve Roma toplumlarının günlük yaşamının temel özelliklerinin görsel malzeme ve yazılı kaynaklar yoluyla öğretilmesi amaçlanmaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Bahattin ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Antik Yunan ve Roma toplumlarının ev ve aile hayatı, yaşam alanları, evlilik, çocuk yetiştirme, kadının toplumdaki yeri, eğlence yaşamı, mutfak kültürü, giyimi kuşamı, iş yaşamı hakkında bilgi sahibi olur
2Terminoloji bilgisi pekişir ve yeni terminolojiler öğrenir
3Arazi çalışmasında karşılaştığı malzemeyi, dönemin toplumsal yaşamını göz önüne alarak değerlendirir
4Arkeolojik buluntuların değerlendirilmesi ve anlaşılmasının kolaylaştırır
5Antik Yunan ve Roma toplumlarının anlaşılması sağlanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön Koşulu Yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
-
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yunan Çağı’nda Ev (evlerin mimarisi, bölümleri ve mobilyaları)
2Yunan Çağı’nda Ev halkı, aile kavramı (içinde birlikte yaşayan aile bireyleri ve ilişkileri)
3Yunan Çağı’nda Evlilik (Evlilik kurumu ve düğün törenleri)
4Yunan Çağı’nda Kadın (Antik Çağ kadının ev ve toplumsal yaşantıdaki yeri, meslekler)
5Yunan Çağı’nda Çocuk ve yetiştirilmesi (Çocukların doğumdan itibaren yaşadıkları süreç: Doğum, aileye kabul edilme, oyunlar, oyuncaklar, eğitim, erginleme törenleri)
6Yunan Çağı’nda Köleler ve Kölelik
7Yunan Çağı’nda Giyim kuşam (Giysi türleri, süs eşyaları, takılar)
8Ara sınav
9Yunan Çağı’nda Düşünce sistemleri (Düşünürler ve akımlar)
10Yunan Çağı’nda Mutfak kültürü ve yeme-içme
11Yunan Çağı’nda Sosyal yaşam (Müzik, dans, tiyatro ve spor faaliyetleri)
12Yunan Çağı’nda Üretim faaliyetleri (meslekler, tarım, ticaret)
13Yunan Çağı’nda İnanç sistemi (bayramları ve kurban törenleri)
14Yunan Çağı’nda Ölü gömme gelenekleri (kültler ve ritüeller)
15final sınavına hazırlık
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Beaumont, L.A., (2012), Childhood in Ancient Athens: Iconography and Social History, LondonNew York: Routledge. Blanck, H., (1999), Antik Yunan ve Roma’da Yaşam, İstanbul: Arion. Dalby, A.- Grainger, S., (2001), Antik Çağ Yemekleri ve Yemek Kültürü, çev. B. Avunç, İstanbul:Homer. Deighton, H.J., (2005), Eski Atina Yaşantısında Bir Gün, çev. H. Kökten Ersoy İstanbul: Homer. Deighton, H.J., (1999), Eski Roma Yaşantısında Bir Gün, çev. H. Kökten Ersoy İstanbul: Homer. Evans, J.A., (2012), Daily Life in the Hellenistic Age from Alexander to Cleopatra, Norman: University of Oklahoma Press. Flaceliere, R., (2002), Daily Life in Greece at the Time of Pericles, London: Phoenix. Jenkins, I. (1993), Yazılı Kaynaklar ve Arkeolojik Buluntular Işığında Antik Devirde Çocuk Eğitimi, çev. H. Malay, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. Selvi-Bener, S., (2013), Antik Çağ'da Oyun ve Oyuncaklar, İstanbul: Kitap Yayınevi. Şahin, N., (1996), Beyaz Lekythoslar Işığında Klasik Devirde Atina'da Ölüm İkonografisi ve Ölü Kültü, Arkeoloji Dergisi 4, s. 143-167. Şahin, N. (2013), Antik Dönem'de Anadolu'da Kadın, İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11515
Derse Katılım1510150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)193
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr