Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ARK-23-117YUNAN VE ROMA ÇAĞLARINDA ÜRETİM - ISeçmeli136
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yunan ve Roma Çağları’nda üretilen ürünlerin coğrafi dağılımı, çevresel koşulların üretim biçimlerine etkisi, üretim teknolojisi, sürdürülebilirliği, ekonomik, sosyal ve kültürel yaşama etkilerinin irdelenmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Bahattin ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Yunan ve Roma Çağları’nda üretilen ürün grupları hakkında bilgi sahibi olunur ve günümüz üretim maddeleriyle analoji yapılması sağlanır
2Üretim teknolojisi hakkında bilgi sahibi olunur ve günümüz üretim teknolojisiyle analoji yapılması sağlanır
3Coğrafi ve iklimsel koşulların üretilen ürünler üzerindeki etkisi ve ürün çeşitliliğinin hangi koşullarda sağlandığı anlaşılır
4Üretimin insan yaşantısı üzerindeki sosyo-kültürel etkileri tartışılır ve anlaşılır
5Üretimin ticaret ve ekonomi biçimlerini ne şekilde etkilediği öğrenilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön Koşulu Yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
-
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Konum, Kentler ve Paleocoğrafik Özellikler
2Bölgenin Üretim Potansiyeli
3Tarım ve Tarımsal Ürünler Buğdaygiller
4Bağcılık ve Şarap Üretimi
5Zeytincilik ve Zeytinyağı Üretimi (Oleaceae)
6Besin Olarak Kullanılan Diğer Ürünler (İncir, Ceviz, Nar, Mantar)
7Hayvancılık ve Hayvansal Ürünler
8Ara sınav
9Et ve Et Ürünleri
10Süt ve Süt Ürünleri
11Balıkçılık ve Su Ürünleri
12Arıcılık ve Arı Ürünleri
13Tuz Üretimi
14Diğer besin üretim maddeleri
15Final sınavına hazırlık
16Son Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ato and Varro (1933). De Agricultura (çev. William Davis Hooper), CambridgeLondon: Harvard University-Heinemann Press. Columella (1960). De Agricultura vol.1-2. (çev. Harrison Boyd Ash), Cambridge: Harvard University Press. Homeros (1981). İliad. (çev. Azra Erhat; A. Kadir), İstanbul: Can Yayınları. Homeros (1970). Odysseia. (çev. Azra Erhat; A. Kadir), İstanbul: Can Yayınları. Ksenephon (1897). Oeconomicus. (çev. H. G. Dakyns). London: Macmillan and Company. Ksenophon (1999). Hellenika. (çev. Suat Sinanoğlu), Ankara: Türk Tarih Kurumu. Ksenephon (2017). Anabasis. (çev. Ari Çokona), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Plinius (1963-1967). Naturalis Historia 1-32. (çev. H. Rackham), CambridgeLondon: Harvard University-Heinemann. Strabon (2000). Geographika. (çev. Adnan Pekman), İstanbul: Arkeoloi ve Sanat Yayınları. Theoprastus (1916). Historia Plantarum 1-2. (çev. Sir Arthur Hort), LondonNewYork: Heinemann-G.P. Putnam’s Sons. Thukydides (2017). Historiae. (çev. Furkan Akderin), İstanbul: Belge Yayınları. Varro (1933). De Re Rustica (çev. William Davis Hooper), Cambridge-London: Harvard University-Heinemann Press. Vergilius (2015). Georgica. (çev. Çiğdem Dürüşken), İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım. Adkins, Lesley; Adkins, Roy (2004). Handbook to Life in Ancient Rome, New York: Facts on File.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11515
Derse Katılım1510150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)193
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr