Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ARK-23-105ETNOARKEOLOJİ - ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Arkeolojik amaçlar için, günümüz toplumlarının yaşam biçimlerine, eski toplumların etkisinin belirlenmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Bahattin ÇELİK
Öğrenme Çıktıları
1Etnoarkeoloji'nin arkeoloji için önemi öğrenilir
2Etnoarkeolojik araştırma teknikleri öğrenilir
3Eski toplumların yaşam stilleri konusunda bilgi elde edilir
4Etnoarkeolojik üretim teknikleri öğrenilir
5Arkeolojik buluntuları yorumlamak için etnoarkeolojik çalışmaların kullanılması öğrenilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön koşul yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, içeriği, önemi ve derste kullanılacak kaynakların öğrencilerle paylaşılması. 2 Etnoarkeoloji’nin tanımı ve gerekliliği. 3 Etnoarkeolojik çalışmaların arkeoloji bilimine katkısı. 4 Etnoarkeolojik çalışmalarda kullanılan yöntemler. 5 Dünyada ve Türkiye’de yapılan etnoarkeolojik çalışmalar 6 Dünyada ve Türkiye’de yapılan etnoarkeolojik çalışmalar (devam). 7 Mimari ve Etnoarkeoloji. 8 Ara sınav 9 Mimari ve Etnoarkeoloji ( devam). 10 Günlük yaşam ve Etnoarkeoloji ( yeme-içme, alet yapımı vb). 11 Günlük yaşam ve Etnoarkeoloji ( yeme-içme, alet yapımı vb)(devam). 12 Etnoarkeolojik geziler. 13 Etnoarkeolojik saha çalışması 14 Etnoarkeolojik saha çalışması ( devam) 15 Final sınavına hazırlık 16 Son Sınav
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, içeriği, önemi ve derste kullanılacak kaynakların öğrencilerle paylaşılması
2Etnoarkeoloji’nin tanımı ve gerekliliği.
3Etnoarkeolojik çalışmaların arkeoloji bilimine katkısı
4Etnoarkeolojik çalışmalarda kullanılan yöntemler.
5Dünyada ve Türkiye’de yapılan etnoarkeolojik çalışmalar
6Dünyada ve Türkiye’de yapılan etnoarkeolojik çalışmalarr
7Mimari ve Etnoarkeoloji.
8Ara sınav
9Mimari ve Etnoarkeoloji
10Günlük yaşam ve Etnoarkeoloji ( yeme-içme, alet yapımı vb).
11Günlük yaşam ve Etnoarkeoloji ( yeme-içme, alet yapımı vb)(devam).
12Etnoarkeolojik geziler.
13Etnoarkeolojik geziler.
14Etnoarkeolojik saha çalışması
15Final sınavına hazırlık
16Son Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Turan Takaoğlu, (2004). “Ethnoarchaeology in Turkey. A historical approach.” Ethnoarchaeological Investigations in Rural Anatolia, volume 1. Yakar, J.; Riegel, S. H. (2007). Anadolu'nun Etnoarkeolojisi: Tunç ve demir çağlarında kırsal kesimin sosyo-ekonomik yapısı. İstanbul: Homer Kitabevi. Atti del convegno nazionale di etnoarcheologia, Lugli, F., Stoppiello, A. A., & Biagetti, S. (2013). Ethnoarchaeology: Current research and field methods : conference proceedings, Rome, Italy, 13th-14th may 2010. Oxford [England: Archaeopress.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11515
Derse Katılım1510150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)193
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr