|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTİB-114 | ORGANİK TOHUMCULUK | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin tohumculuk ile ilgili temel bilgileri kavramasını, organik tohumculuk ile tohumculuk arasındaki benzerlik ve farkları benimsemesini, tohumun yapısı, oluşumu, çimlenmesi, ekolojisi ve formal tohumluk programını açıklayabilmesini, tohum üretiminden-tekrar hasada kadar olan aşamaları organik yetiştiricilik kurallarına uygun şekilde yapabilmesini ve planlayabilmesini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Fatih DEMİREL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisi | 2 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme becerisi | 3 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama becerisi | 4 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrama becerisi | 5 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi | 6 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi | 7 | Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi | 8 | Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi | 9 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi | 10 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi | 11 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi | 12 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi | 13 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme becerisi | 14 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme becerisi | 15 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme becerisi | 16 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme becerisi | 17 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme becerisi | 18 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme becerisi | 19 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 20 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi | 21 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi | 22 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi | 23 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilme becerisi | 24 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilme becerisi |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Tohumculuğun temel prensiplerini organik tarım ile bütünleştirmeyi hedeflemektedir | Dersin İçeriği | Bu dersin alıp başarılı olan Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri aşağıda listelenen konularda yeterliliklere sahip olurlar;
1) Tohumculuk ile temel kavramları açıklayabilme
2) Organik tohumculuk ile konvansiyonel tohumculuğu karşılaştırabilme
3) Organik yetiştiricilik kurallarına uygun olarak tohum üretim tekniklerini uygulayabilme
4) Organik tohumluk hasat, ayırma, kurutma, temizleme, ilaçlama, paketleme, depolama ve kalite kontrol aşamalarına ilişkin teknikleri kavrayabilme
5) Bu aşamalara ilişkin teknikleri planlama ve uygulayabilme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tohumculuk ile ilgili temel kavramlar (tohum nedir, kaliteli tohum nedir, kaliteli tohumun özellikleri, tohum alınırken dikkat edilecek konular) | | | 2 | Tohumculuk Endüstrisi, Türkiye’de Tohumculuk. Formal tohumculuk programı | | | 3 | Organik tohumculuk-konvansiyonel tohumculuk | | | 4 | Çiçek, tozlanma, döllenme, meyve ve tohum oluşumu, yapısı ve fizyolojisi | | | 5 | Tohum üretiminde çevre faktörleri (sıcaklık, nem, rüzgar, toprak, ışık) | | | 6 | Tohum üretim aşamaları. | | | 7 | Tohumluk parsellerde yapılan kültürel işlemler | | | 8 | Bitki türlerine göre organik tohum hasat kriterleri, hasat yöntemleri, kullanılan alet-ekipmanlar, dikkat edilecek konular | | | 9 | Bitki türlerine göre organik tohum ayırma yöntemleri, hasat-tohum ayırma sırasında meydana gelen zararlar | | | 10 | Tohum kurutma nedir? Kurutma sıcaklığı, kurutma süresi, kurutma yöntemleri | | | 11 | Neden tohum temizleme, organik tohum temizleme aşamaları, kullanılan yöntemler | | | 12 | Organik tohumların paketlenmesi, dikkat edilecek konular, paketleme materyalleri, materyallerin özellikleri, avantajları-dezavantajları | | | 13 | Tohum depolarının yapımı, depo içi koşulların kontrol edilmesi, depoların kullanılışında dikkat edilecek noktalar | | | 14 | Tohumlarda kalite kontrolü, canlılık ve güç testleri | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders kitabı: Er, C., & Başalma, D. (2014). Tohumluk ve tohumculuk: temel ilkeler ve teknoloji. Nobel Yayın Dağıtım.
Yardımcı Kaynak: ŞEHİRALİ, S., 1989. Tohumluk ve Teknolojisi, Ankara Üniversitesi Ziratt Fakültesi Tarla Bitkileri Bölümü, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara. 2. Soya, H. ve Geren, H., 1999. Tohumluk. E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları Ders Notları:56/2 3. Eser, B., Saygılı, H., Gökçöl, A. ve İlker, E., 2005. Tohum Bilimi ve Teknolojisi, EÜ. TOTEM, Bornova-İzmir. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 2 | 3 | 6 | Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ev Ödevi | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 | ÖÇ10 | ÖÇ11 | ÖÇ12 | ÖÇ13 | ÖÇ14 | ÖÇ15 | ÖÇ16 | ÖÇ17 | ÖÇ18 | ÖÇ19 | ÖÇ20 | ÖÇ21 | ÖÇ22 | ÖÇ23 | ÖÇ24 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|