Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OTİ-23-126ORGANİK TARIM İŞLETMECİLİĞİNDE TARIM VE KIRSAL KALKINMASeçmeli136
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türkiye’de organik tarım ürünleri kırsal kalkınma yönüyle ülke ekonomisine önemli katkılarda bulunmakta ve gelecek yıllarda bu katkının daha da artması beklenmektedir. Bu dersin amacı organik tarımın kırsal kalkınmaya katkısının neler olduğu konusunda gerekli bilgileri aktarmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem SÖKMEN GÜRÇAM
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersin sonunda öğrenci 1. Organik tarım uygulamalarının ve bu uygulamaların bir ülkenin kırsal kalkınmasındaki önemini kavrama 2. Organik tarıma yönelik politikaları kırsal kalkınma açısından değerlendirebilme, 3. Verilen ödevler ile bireysel araştırma, analiz ve sentez yapma ve sorumluluk üstlenme becerisini geliştirebilme 4. Organik Tarım uygulamalarında kırsal kalkınmanın sürdürülebilir olması için yeterli bilgiye sahip olma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Organik Tarım Kavramı, Temel İlkeleri ve Özellikleri, Organik Tarımın Gelişimi Organik Tarımın Ekonomik ve Kırsal Kalkınma Boyutu Kırsal Kalkınma Yaklaşımları Cumhuriyetin İlk Yıllarında (1920-1959) ve Planlı Dönemde (1960-2008) Tarımsal ve Kırsal Kalkınma Politikaları Çeşitli Ülkelerdeki Kırsal Kalkınma Uygulamalarından Örnekler “Kırsal Alan” Kavramı ve Türkiye’de Kırsal Alanın Mevcut Durumu “Göç” Kavramı, Sınıflandırılması ve Türkiye’de Göç Hareketleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, ÖnemiBu derste uygulama yapılmamaktadır.Bu derste laboratuar ile ilgili bir ders yapılmamaktadır.
22 Organik Tarım Kavramı, Temel İlkeleri ve Özellikleri, Organik Tarımın Gelişimiyoktur.yapılmamaktadır.
33 Organik Tarımın Ekonomik ve Kırsal Kalkınma Boyutuyokturyapılmamaktadır
44 Kırsal Kalkınma Yaklaşımlarıyokturyapılmamaktadır
55 Cumhuriyetin İlk Yıllarında (1920-1959) ve Planlı Dönemde (1960-2008) Tarımsal ve Kırsal Kalkınma PolitikalarıyokturYapılmamaktadır
66. Çeşitli Ülkelerdeki Kırsal Kalkınma Uygulamalarından Örnekler, “Kırsal Alan” Kavramı ve Türkiye’de Kırsal Alanın Mevcut Durumuyokturyapılmamaktadır
77 “Göç” Kavramı, Sınıflandırılması ve Türkiye’de Göç HareketleriYokturYapılmamaktadır
8Ara Sınav (Ders saatinde yapılacaktır)sınav yapılmayacaktırSınav yapılmayacaktır
9Yoksulluk Kavramı, Dünya ve Türkiye’deki Yoksulluğun Durumu Türkiye’de Yoksullukla Mücadele Konusunda Yapılan Çalışmalaruygulama yapılmayacaktırbu derste laboratuar yoktur
10Mikrokredi Kavramı, Dünya ve Türkiye’de Mikrokredi Uygulamaları, Türkiye’de Kırsal Kadının Mevcut DurumuYokturYapılmayacaktır
11Türkiye’de Kırsal Gençlik ve Çocukların Mevcut Durumu Türkiye’de Geçici ve Mevsimlik Tarım İşçilerinin Mevcut Durumuyokturyapılmayacaktır
12Türkiye’de Organik Tarım Örgütlenmesinin Mevcut Durumu, Sorun ve Önerileryokturyapılmayacaktır
13Türkiye de uygulanmış ve uygulanmakta olan kırsal kalkınma projelerinin sonuçlarının değerlendirilmesiyokturyapılmayacaktır
14Ödev Sunumları ve değerlendirilmesiyokturyapılmayacaktır
15Final Sınavıolmayacaktıryapılmayacaktır
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Stephan Dabbert, Anna Maria Haring, Raffaele Zanoli (2013), Organic Farming: Policies and Prospects. 2. Abbas Mokhtari Abkenari, Organic Farming and Sustainable Rural Development, Lambert Academic Publishing. Önerilen Kaynaklar (Yardımcı kaynaklar): 1. Albeni, N. (2011), Kırsal kalkınmada organik tarımın rolü ve bucak ilçesi melli yemişi (incir) örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi 2. http://www.organic-world.net http://www.ers.usda.gov/Data/Organic/ 3. www.tarim.gov.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma81080
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma1010100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)182
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr