Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTİ-23-126 | ORGANİK TARIM İŞLETMECİLİĞİNDE TARIM VE KIRSAL KALKINMA | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türkiye’de organik tarım ürünleri kırsal kalkınma yönüyle ülke ekonomisine önemli katkılarda bulunmakta ve gelecek yıllarda bu katkının daha da artması beklenmektedir. Bu dersin amacı organik tarımın kırsal kalkınmaya katkısının neler olduğu konusunda gerekli bilgileri aktarmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Özlem SÖKMEN GÜRÇAM |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersin sonunda öğrenci
1. Organik tarım uygulamalarının ve bu uygulamaların bir ülkenin kırsal
kalkınmasındaki önemini kavrama
2. Organik tarıma yönelik politikaları kırsal kalkınma açısından
değerlendirebilme,
3. Verilen ödevler ile bireysel araştırma, analiz ve sentez yapma ve sorumluluk
üstlenme becerisini geliştirebilme
4. Organik Tarım uygulamalarında kırsal kalkınmanın sürdürülebilir olması için
yeterli bilgiye sahip olma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Organik Tarım Kavramı, Temel İlkeleri ve Özellikleri, Organik Tarımın Gelişimi
Organik Tarımın Ekonomik ve Kırsal Kalkınma Boyutu
Kırsal Kalkınma Yaklaşımları
Cumhuriyetin İlk Yıllarında (1920-1959) ve Planlı Dönemde (1960-2008) Tarımsal ve Kırsal Kalkınma Politikaları
Çeşitli Ülkelerdeki Kırsal Kalkınma Uygulamalarından Örnekler “Kırsal Alan” Kavramı ve Türkiye’de Kırsal Alanın Mevcut Durumu
“Göç” Kavramı, Sınıflandırılması ve Türkiye’de Göç Hareketleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi | Bu derste uygulama yapılmamaktadır. | Bu derste laboratuar ile ilgili bir ders yapılmamaktadır. | 2 | 2 Organik Tarım Kavramı, Temel İlkeleri ve Özellikleri, Organik Tarımın Gelişimi | yoktur. | yapılmamaktadır. | 3 | 3 Organik Tarımın Ekonomik ve Kırsal Kalkınma Boyutu | yoktur | yapılmamaktadır | 4 | 4 Kırsal Kalkınma Yaklaşımları | yoktur | yapılmamaktadır | 5 | 5 Cumhuriyetin İlk Yıllarında (1920-1959) ve Planlı Dönemde (1960-2008) Tarımsal ve Kırsal Kalkınma Politikaları | yoktur | Yapılmamaktadır | 6 | 6. Çeşitli Ülkelerdeki Kırsal Kalkınma Uygulamalarından Örnekler, “Kırsal Alan” Kavramı ve Türkiye’de Kırsal Alanın Mevcut Durumu | yoktur | yapılmamaktadır | 7 | 7 “Göç” Kavramı, Sınıflandırılması ve Türkiye’de Göç Hareketleri | Yoktur | Yapılmamaktadır | 8 | Ara Sınav (Ders saatinde yapılacaktır) | sınav yapılmayacaktır | Sınav yapılmayacaktır | 9 | Yoksulluk Kavramı, Dünya ve Türkiye’deki Yoksulluğun Durumu Türkiye’de Yoksullukla Mücadele Konusunda Yapılan Çalışmalar | uygulama yapılmayacaktır | bu derste laboratuar yoktur | 10 | Mikrokredi Kavramı, Dünya ve Türkiye’de Mikrokredi Uygulamaları, Türkiye’de Kırsal Kadının Mevcut Durumu | Yoktur | Yapılmayacaktır | 11 | Türkiye’de Kırsal Gençlik ve Çocukların Mevcut Durumu Türkiye’de Geçici ve Mevsimlik Tarım İşçilerinin Mevcut Durumu | yoktur | yapılmayacaktır | 12 | Türkiye’de Organik Tarım Örgütlenmesinin Mevcut Durumu, Sorun ve Öneriler | yoktur | yapılmayacaktır | 13 | Türkiye de uygulanmış ve uygulanmakta olan kırsal kalkınma projelerinin sonuçlarının değerlendirilmesi | yoktur | yapılmayacaktır | 14 | Ödev Sunumları ve değerlendirilmesi | yoktur | yapılmayacaktır | 15 | Final Sınavı | olmayacaktır | yapılmayacaktır |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Stephan Dabbert, Anna Maria Haring, Raffaele Zanoli (2013), Organic Farming: Policies and
Prospects.
2. Abbas Mokhtari Abkenari, Organic Farming and Sustainable Rural Development, Lambert
Academic Publishing.
Önerilen Kaynaklar (Yardımcı kaynaklar):
1. Albeni, N. (2011), Kırsal kalkınmada organik tarımın rolü ve bucak ilçesi melli yemişi (incir)
örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans
Tezi
2. http://www.organic-world.net http://www.ers.usda.gov/Data/Organic/
3. www.tarim.gov. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 10 | 80 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|