|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTİG-109 | TÜRKİYE HERPETOFAUNASI | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Türkiye’de dağılış gösteren amfibi ve sürüngen türlerinin detaylı olarak tanıtılması amaçlanmıştır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Bahadır AKMAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye'deki kurbağa türlerini tanıma ve yayılış alanlarını öğrenme | 2 | Türkiye'deki kurbağa türlerini tanıma ve yayılış alanlarını öğrenme | 3 | Türkiye'deki sürüngen türlerini tanıma ve yayılış alanlarını öğrenme | 4 | Türkiye'deki sürüngen türlerini tanıma ve yayılış alanlarını öğrenme | 5 | Amfibi ve Sürüngenlerin Türkiye'deki Dağılımı Üzerine Son Çalışmalar hakkında bilgi sahibi olma | 6 | Amfibi ve Sürüngenlerin Türkiye'deki Dağılımı Üzerine Son Çalışmalar hakkında bilgi sahibi olma |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Türkiye'de yaşayan Amphibia (kurbağalar) ve Reptilia (sürüngenler) türleri hakkında öğrencilere temel ve tanımaya yönelik bilgileri öğretmektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş | | | 2 | Türkiye Herpetolojisinin tarihçesi | | | 3 | Amfibiler I (Urodela) | | | 4 | Amfibiler II (Anura) | | | 5 | Kaplumbağalar (Chelonia) | | | 6 | Kertenkeleler I (Gekkonidae, Agamidae, Chamaeleonidae) | | | 7 | Kertenkeleler II (Anguidae, Scincidae) | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kertenkeleler III (Lacertidae) | | | 10 | Yılanlar I (Typhlopidae, Leptotyphlopidae, Boidae) | | | 11 | Yılanlar II (Colubridae) | | | 12 | Yılanlar III (Viperidae) | | | 13 | Yılanlar III (Elapidae) | | | 14 | Genel değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Ders not ve sunumları
2. Başoğlu, M., Baran, İ., 1977. “Türkiye Sürüngenleri. Kısım I. Kaplumbağa ve Kertenkeleler. (The Reptiles of Turkey. Part I. The Turtles and Lizards)”. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No. 76, Bornova-İzmir (İlker Matbaası), 272 sayfa.
3. Başoğlu, M., Baran, İ., 1980. Türkiye Sürüngenleri, Kısım II, Yılanlar (Turkish Reptiles, Part II, Snakes). Ege Üniversitesi Kitaplar Serisi No: 81, Bornova-İzmir.
4. Başoğlu, M., Üzeti, N., 1973. “Türkiye Amfibileri”. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No. 151, Bornova-İzmir, The Amphibians of Turkey, 155 pp.
5. Baran, İ., Atatür, M. K., 1998. “Turkish Herpetofauna (amphibians and reptiles)”. Republic of Turkey, Ministry of the Environment, Ankara, 214 pp.
6. Anderson, S.C. 1999. The Lizards of Iran (Contributions to Herpetology, Vol. 15), Missouri, USA: Society for the Study of Amphibians and Reptiles.
7. Tarkhnishvili, D.N. and Gökhelashvili, R.K. 1999. The Amphibians of the Caucasus. Advances in Amphibian Researc in the Former Soviet Union. Sofia-Moscow. 4: 94-106.
8. Budak, A., Göçmen, B., 2005. Herpetoloji. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No. 194, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir, 226 sayfa. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Sözlü Sınav | 14 | 2 | 28 | Ev Ödevi | 2 | 20 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|