Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OTİ-23-157TOKSİKOLOJİK ARAŞTIRMALARDA KULLANILAN MODEL ORGANİZMALARSeçmeli136
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı toksikolojik araştırmalarda kullanılabilecek model organizmaları tanıyan ve bu organizmaların kullanılması hakkında bilgi birikimine sahip bireylerin yetiştirilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mine KÖKTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Model organizmalar hakkında hakkında yeterlilik kazanır
2Toksikolojik çalışmalarda kullanılan model organizmalar ve bu model organizmaların sıklıkla kullanıldıkları analizler hakkında yeterlilik kazanır
3İnsan ile homolog genlere sahip model organizmalar ve bazı homolog genlerin işlevleri hakkında yeterlilik kazanır
4Gelişim biyolojisinde toksik maddelerin etkilerinin araştırılmasında yaygın olarak kullanılan model organizmalar konusunda yeterlilik kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Bu ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Model organizmanın tanımı ve genel bilgiler
2Genetik Model Organizmalar
3Deneysel Model Organizmalar
4Genomik Model Organizmalar
5Toksikolojik çalışmalarda kullanılan model organizmalar ve bu model organizmaların sıklıkla kullanıldıkları analizler
6İnsan ile homolog genlere sahip model organizmalar ve bazı homolog genlerin işlevleri
7Gelişim biyolojisinde toksik maddelerin etkilerinin araştırılmasında yaygın olarak kullanılan model organizmalar
8Ara Sınav
9Model organizma olarak zebra balıkları ve embriyo/larvaları
10Model organizma olarak toprak solucanlarının kullanılması
11Model organizma olarak sucul bitkilerin kullanılması (lemna minor)
12Model organizma olarak Caenorhabditis elegans ve farelerin kullanılması
13Model Organizma olarak Saccharomyces cerevisiae kullanılması
14Model Organizma olarak Drosophila melanogaster kullanılması
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Guille, M. (1999). Molecular Methods in Developmental Biology. Berlin: Springer. 2. Fründ, H. C., Butt, K., Capowiez, Y., Eisenhauer, N., Emmerling, C., Ernst, G., ... & Schrader, S. (2010). Using earthworms as model organisms in the laboratory: recommendations for experimental implementations. Pedobiologia, 53(2), 119-125. 3. Aliferis, K. A., Materzok, S., Paziotou, G. N., & Chrysayi-Tokousbalides, M. (2009). Lemna minor L. as a model organism for ecotoxicological studies performing 1H NMR fingerprinting. Chemosphere, 76(7), 967-973. 4. Hedges, S. B. (2002). The origin and evolution of model organisms. Nature Reviews Genetics, 3(11), 838.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım15230
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Makale Kritik Etme14114
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr