Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTİ-23-157 | TOKSİKOLOJİK ARAŞTIRMALARDA KULLANILAN MODEL ORGANİZMALAR | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı toksikolojik araştırmalarda kullanılabilecek model organizmaları tanıyan ve bu organizmaların kullanılması hakkında bilgi birikimine sahip bireylerin yetiştirilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mine KÖKTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Model organizmalar hakkında hakkında yeterlilik kazanır | 2 | Toksikolojik çalışmalarda kullanılan model organizmalar ve bu model organizmaların sıklıkla kullanıldıkları analizler hakkında yeterlilik kazanır | 3 | İnsan ile homolog genlere sahip model organizmalar ve bazı homolog genlerin işlevleri hakkında yeterlilik kazanır | 4 | Gelişim biyolojisinde toksik maddelerin etkilerinin araştırılmasında yaygın olarak kullanılan model organizmalar konusunda yeterlilik kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Bu ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Model organizmanın tanımı ve genel bilgiler | | | 2 | Genetik Model Organizmalar | | | 3 | Deneysel Model Organizmalar | | | 4 | Genomik Model Organizmalar | | | 5 | Toksikolojik çalışmalarda kullanılan model organizmalar ve bu model organizmaların sıklıkla kullanıldıkları analizler | | | 6 | İnsan ile homolog genlere sahip model organizmalar ve bazı homolog genlerin işlevleri | | | 7 | Gelişim biyolojisinde toksik maddelerin etkilerinin araştırılmasında yaygın olarak kullanılan model organizmalar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Model organizma olarak zebra balıkları ve embriyo/larvaları | | | 10 | Model organizma olarak toprak solucanlarının kullanılması | | | 11 | Model organizma olarak sucul bitkilerin kullanılması (lemna minor) | | | 12 | Model organizma olarak Caenorhabditis elegans ve farelerin kullanılması | | | 13 | Model Organizma olarak Saccharomyces cerevisiae kullanılması | | | 14 | Model Organizma olarak Drosophila melanogaster kullanılması | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Guille, M. (1999). Molecular Methods in Developmental Biology. Berlin: Springer.
2. Fründ, H. C., Butt, K., Capowiez, Y., Eisenhauer, N., Emmerling, C., Ernst, G., ... & Schrader, S. (2010). Using earthworms as model organisms in the laboratory: recommendations for experimental implementations. Pedobiologia, 53(2), 119-125.
3. Aliferis, K. A., Materzok, S., Paziotou, G. N., & Chrysayi-Tokousbalides, M. (2009). Lemna minor L. as a model organism for ecotoxicological studies performing 1H NMR fingerprinting. Chemosphere, 76(7), 967-973.
4. Hedges, S. B. (2002). The origin and evolution of model organisms. Nature Reviews Genetics, 3(11), 838. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|