|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTİG-103 | ORGANİK TARIMDA EKİM NÖBETİ PLANLAMASI | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Tarımsal üretimde ekim nöbeti; birim alandan elde edilen verimi etkileyen en önemli kültürel uygulamalardan biridir. Bitkisel üretimde başarıya ulaşabilmenin önemli unsurlarından biri, planlı bir ekim nöbeti sisteminin uygulanmasıdır. Bu ders kapsamında ekim nöbeti kavram ve kuramlarını öğrenmek, tarla bitkileri mesleki öğretisinin temel dayanağı olan bitkisel üretimde, kullanılan tek yönlü tarımın sakıncaların tanımak, geleneksel tarım, modern tarım, sürdürülebilir tarım ve organik tarım arasındaki farklılıkları ortaya koymak ve iklim ve toprak özelliklerine uygun ekim nöbeti sistemlerinin oluşturulmasını öğretmek amaçlanmıştır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr.Özcan ÇAĞLAR | Öğrenme Çıktıları | 1 | At the end of this course, the student will be able to;
1.To have the ability to make decision on alternative crop rotation systems according to regions.
2.Evaluates the interactions between cropping systems and cultivation techniques and introduces principles.
3. To have knowledge about the benefits of crop rotation and the disadvantages of monoculture agriculture in field crop cultivation.
4. Evaluates cultivation techniques applied in dry, wet and wet farming systems
5. Learns the factors affecting the yield and quality in plant production by evaluating their effectiveness. | 2 | At the end of this course, the student will be able to;
1.To have the ability to make decision on alternative crop rotation systems according to regions.
2.Evaluates the interactions between cropping systems and cultivation techniques and introduces principles.
3. To have knowledge about the benefits of crop rotation and the disadvantages of monoculture agriculture in field crop cultivation.
4. Evaluates cultivation techniques applied in dry, wet and wet farming systems
5. Learns the factors affecting the yield and quality in plant production by evaluating their effectiveness. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1.Monokültürel tarzda ürün yetiştiriciliğinin sakıncalarının öğretilmesi,
2.Tarımsal üretimde münavebenin öneminin ve sağladığı faydaların anlatılıp benimsetilmesi ve
3.Geleneksel ve organik tarımda ekim nöbetinde dikkat edilecek hususlar ve ekim nöbeti planları konusunda bilgi birikimi sağlanmasıdır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1 Tarla tarımı sistemleri.Toprak verimliliği ve ekim nöbeti.Geleneksel ve organik tarım arasındaki farklılıklar
2 Kültür bitkileri arasındaki uyuşum ve toprak yorgunluğu
3 Kültür bitkilerinin ön bitki olarak yararlanılma olanakları. Ön bitki etkisi ve bitkilerin ön bitki değerleri
4 Ekim nöbeti planlanmasında dikkat edilecek hususlar
5 Ekim nöbetinde toprak, bitki ve beslenme ilişkileri. Çiftlik gübresinin önemi verilme zamanı ve şekli. Yeşil gübreler ve kompost.
6 Yabancı otlar ,hastalık, zararlı ve böceklerle mücadele.Ekim nöbetinde sulama
7 Tarım bölgelerine ve tarım sistemlerine göre en uygun ekim nöbeti örnekleri
8 Ara Sınav (Ders saatinde yapılacaktır)-
9 Türkiye’de farklı bölgelerde uygulanacak ekim nöbeti sistemleri
10 Ekim nöbetinde sürdürülebilir tarım
11 Organik tarımda ekim nöbeti ve ekim nöbeti planları
12 İkinci üründe ekim nöbeti
13 Birlikte yetiştirme sistemleri.Kışlık ara ürün yetiştirme imkanları, Yazlık ikinci ürün yetiştirme imkanları. Ekim nöbeti içerisinde kaba yem üretim modelleri
14 Kültür bitkileri arasında allelopatik ilşkiler.Genel değerlendirme
15 Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders kitapları:
1 Acar, Z., Ayan, İ, Günaydın, G. (2009). Ekim Nöbeti.Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 62.
2.Könnecke, G. (1978). Münavebe. Ankara: Türkiye Şeker Fab. A.Ş. Yayın No:207, 500s
Önerilen Kaynaklar (Yardımcı kaynaklar):
1.KARADAŞ,K., TURGUT,B., OLGUN,M.,2007. Organik tarımda farklı ekim nöbeti uygulamalarının denenmesi, Türkiye VII. Tarla Bitkileri Kongresi, 25-27 Haziran 2007 Erzurum, (Sunulu Bildiri),
2.KARA ,B., KARA,N., AKMAN,Z., BALABANLI,C.,2011. Tarla bitkilerinde ekim nöbetinde ön bitki değeri ve etkileri, Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü Derim Dergisi, 2011, 28(1):12-24. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Gözlem | 2 | 2 | 4 | Seminer | 1 | 10 | 10 | Makale Yazma | 1 | 20 | 20 | Makale Kritik Etme | 2 | 4 | 8 | Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 | Rapor | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|