Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTİG-102 | ORGANİK TARIM SİSTEMLERİ VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ | Seçmeli | 1 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Çevre koruma bilincini geliştirmek ve tarım alanında çevreye zarar vermeyen modern üretim tekniklerini kullanmayı öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Özcan ÇAĞLAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1.Tarımsal üretim-çevre sorunları ilişkilerini kavrayabilme becerisi
2.Çevre sorunu yaratan başlıca kirlilik kaynaklarını tanıma becerisi. Sorunların giderilmesinde söz sahibi olabilme veya öneride bulunma yeteneği
3. Çevre sorunlarının tarımsal ekosisteme etkilerini diğer faktörlerin etkilerinden ayırt edebilme becerisi
4. Tarımsal faaliyetlerin çevre üzerine etkilerini diğer faktörlerin etkilerinden ayırt edebilme becerisi
5. Biyolojik çeşitlilik, doğal kaynaklar ve çevreyi koruma konularında bilinç kazanma, bu konularda toplumu bilgilendirme beceresi | 2 | 1.Tarımsal üretim-çevre sorunları ilişkilerini kavrayabilme becerisi
2.Çevre sorunu yaratan başlıca kirlilik kaynaklarını tanıma becerisi. Sorunların giderilmesinde söz sahibi olabilme veya öneride bulunma yeteneği
3. Çevre sorunlarının tarımsal ekosisteme etkilerini diğer faktörlerin etkilerinden ayırt edebilme becerisi
4. Tarımsal faaliyetlerin çevre üzerine etkilerini diğer faktörlerin etkilerinden ayırt edebilme becerisi
5. Biyolojik çeşitlilik, doğal kaynaklar ve çevreyi koruma konularında bilinç kazanma, bu konularda toplumu bilgilendirme beceresi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Çevre koruma bilincini geliştirmek ve tarım alanında çevreye zarar vermeyen modern üretim tekniklerini kullanmayı öğretmektir.
. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1.Çevrenin yaşamsal önemini kavrayabilme.
2. Tarımsal girdilerin bilinçsiz kullanımının insan ve çevreye etkilerini belirleyebilme
3. Kirlilik etmenlerini tanıyabilme, kirliliği azaltma becerileri kazanabilme
4. Sağlıklı ve çevre ile dost üretim tekniklerinin önemini kavrayabilme.
5. Doğal kaynakların korunumunun önemini kavrayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 Çevre ile ilgili temel kavramlar
2 Çevre sorunlarının nedenleri
3 Tarımsal faaliyetlerin neden olduğu çevre sorunları
4 Tarımsal Faaliyetlerden Kaynaklanan Çevre Kirliliğinin Önlenmesi
5 Geleneksel Tarım-Çevre Kirlliği İlişkisi
6 Organik Tarım Sistemleri ve Çevre
7 Çevreye dost tarım yöntemleri
8 Ara Sınav (Ders saatinde yapılacaktır)
9 Çevreye yönelik tarım politikaları
10 Tarım alanlarının amaç dışı kullanımı ve önlenmesi
11 Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin tarımsal üretime üzerine etkileri
12 Toprak,hava ve su kirliliğinin bitkiler üzerindeki etkileri
13 Ülkemizde nadas alanların daraltılması,anız yakmanın önlenmesi ve erozyonla mücadele çalışmaları
14 Toprak koruma ve kirlililikle ilgili yasal mevzuatlar –Ülkemizde koruma altına alınan Ovalar
15 Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitapları:
1.Anonim, (2012). Türkiye’nin Çevre Sorunları. Ankara: Türkiye Çevre Vakfı Yayını
2.Yayınlanmamış Ders Notları
Yardımcı Kaynak(lar)
1- Organik Tarım Sistemleri ve Çevre (Prof. Dr. S. Kırımhan, Uğurer Tarım Yayınevi, Ankara, 2005)
2. Geleneksel Tarım ve Çevre Kirliliği İlişkisi.2009.
http://www.eto.org.tr/2009/05/geleneksel-tarim-ve-cevre-kirliligi-iliskisi/
3. Gökçe,G.F ve Usta,C.,2013.Biyolojik Kontrol, Organik Tarım ve Çevre Kirlenmesi
Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi 6 (1): 63-67, www.nobel.gen.tr |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 4 | 1 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Okuma | 6 | 2 | 12 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|